Alter Ego - Gary (2007)





Un peu de latin pour commencer : Alter Ego signifie un autre moi, tel un accolyte très personnel. Rien de mieux comme nom de groupe lorsque deux amis allemands Roman Flügel et Jörn Elling Wuttke décident dans les années 80 de se lancer dans la musique. Débutant sous le nom d'Acid Jesus (il n'y a que des allemands qui arrivent à avoir une telle imagination !), ils deviennent Alter Ego en 1994.

Les fondateurs de plusieurs labels très respectés, Klang, Playhouse et Ongaku, sortent un premier album éponyme d'Alter Ego suivi de "Decoding The Hacker Myth" et "Alterism" en 1996. La consécration est apparue en 2004 avec "Transformer". Alter Ego a trouvé la bonne formule : des synthétiseurs criars et bourdonnants, une énergie très rock et un côté barré typique de la techno. Le titre "Rocker" restera comme culte et "Transformer" eut un tel succès qu'en 2005, un album (incontournable) de remixes fut édité en 2005 sous le nom de "Transformed". Et c'est le grand retour d'Alter Ego, attendu au tournant car l'impatience de retrouver la douce folie du duo était forte. "Why Not?" reste du Alter Ego, plus doux que "Transformer", plus mélodique mais toujours cette dose d'agressivité, de décontraction, pas d'artifices. Alter Ego se fiche des modes. Pourquoi ? La réponse est dans le titre de l'album.

Mon coup de coeur se tourne vers "Gary", ballade cosmique intersidérale qui me rappelle les ambiances de M83. Un artifice de synthétiseurs qui rugissent, une planitude psychédélique pleine de modernité. Bienvenu dans l'espace !

Let's start with a lesson of Latin: Alter Ego means "another me" like a very personal accolyte. Nothing better as a band name when two German friends, Roman Flügel and Jörn Elling Wuttke decided in the '80s to get into music. Beginning under the name of Acid Jesus (only Germans can imagine such a name!) they become Alter Ego in 1994.

The founders of several highly respected labels, Klang, Playhouse and Ongaku, recorded a first eponymous album with Alter Ego name followed by "The Hacker Decoding Myth" and "Alterism" in 1996. The consecration was in 2004 with "Transformer." Alter Ego found the right formula: noisy industrial keyboards, a rock & tehcno energy. The track "Rocker" has become an anthem and "Transformer" was so successful that in 2005, an album (unavoidable) of remixes was published in 2005 under the name "Transformed." And it is the comeback of Alter Ego, under the spotlights because of strong impatience to refind the sweet madness of the duet . "Why Not?" is a typical Alter Ego's style, sweeter than "Transformer", still more melodic but still with this aggressiveness, coolness, no articifial. Alter Ego don't care about hype. Why? The answer is in the title of the album.

My favorite track is "Gary", a cosmic space ballad which reminds me of the atmosphere of M83. A firework of synthesizers which roar, a peacefull psychedelism full of modernity. Welcome to space!



Read Users' Comments ( 0 )

Like Woah - Oh I Like (2007)






Like Woah est un duo australien de Sydney sur lequel bien peu d'informations sont disponibles. On sait juste que ce sont deux épicuriens au goût de la fête très prononcé. S'amuser est leur leitmotiv, faire danser leur objectif.

A mi-chemin entre Para One pour les enchevêtrements mélodiques (que je surnomme bordel musical de bon sens !), Justice pour ces basses vombrissantes et Boys Noize pour cette production à la fois propre et industrielle, les Like Woah produisent une électro-house qui décape. La bonne trouvaille de l'automne !

"Oh I Like" est un must have. De l'énergie à plus savoir qu'en faire, ce morceau est un véritable circuit de montagnes russes : ça descend, ça monte, ça descend, ça monte. Jusqu'à l'apothéose explosive. Prêt à embarquer !

Like Woah is an Australian duet from Sydney without any available biography. I just know they are two epicurean with a very pronounced taste of parties. Having fun is their motto, making dancing their objective.

Between Para One for melodic tangles (which I called musical brothel with sense!), Justice for these funky destroyed basslines and Boys Noize for production both industrial and clean, Like Woah produce an electro-house which rocks.

"Oh I Like" is a must have. To much energy, this track is a roller coaster: go down, go up, go down, go up. Until the explosive apotheosis. Ready to board!



Read Users' Comments ( 0 )

VIDEO : Chloé - Be Kind To Me (2007)

Chloé est un symbole des nuits parisiennes où elle officiait entre autre en tant DJ que résidente au défunt Pulp. Productrice accomplie aux côtés d'Ivan Smagghe, fondatrice du très bon label, Kill The DJ, Chloé a enfin franchi l'étape de l'album solo "The Waiting Room". De la techno minimale à la pureté incroyable, aux sonorités presque organiques.

Le premier single "Be Kind To Me" a l'atout d'avoir un clip fantastique, sombre et opressant comme le titre d'ailleurs. C'est Lidia Terki qui a réalisé ce court-métrage, nommé "Mains Courantes" ou l'histoire d'une journée ordinaire qui se termine en meurtre. Le téléspectateur n'aperçoit jamais le visage de la future victime, c'est une succession de plans de mains, ces mains si essentielles aux DJ. Comme pour la techno minimale, il faut parvenir à rentrer dedans, une fois arrivé on se laisse par la suite transporter aisément. Cette vidéo nécessite et surtout mérite d'être vue plusieurs fois car il n'est certainement pas évident de rester concentré tout le long car, à la monotonie des séquences, les détails aperçus à chaque visionnage révèlent une émotion toujours plus profonde. Un des plus grands clips qui m'ait été donné de voir.

Chloe is a symbol of Parisian nights where she served among other things as a DJ that the deceased Pulp. Incredible talented producer alongside Ivan Smagghe, founder of the excellent label, Kill the DJ, Chloe has finally done her solo album "The Waiting Room". Pure minimal techno with almost organic sounds.

The first single "Be Kind To Me" has the advantage of having a fantastic music video, dark and bad as the track. The movie maker is Lidia Terki who has made this short movie, named "Mains Courantes" or the story of an ordinary day which ends in murder. The viewer never sees the face of the future victim, it is a succession of plans on the hands, those hands which are so fundamental to a DJ. As for the minimal techno, it is necessary to go in, once you are in, you will be transported. This video requires and especially deserves to be seen more than once because it is certainly not easy to stay focused all along, but behind the monotony of sequences, different details at each viewing reveal an ever deeper emotion. One of the biggest music video I have ever seen.



Read Users' Comments ( 0 )

Ce n'est pas par patriotisme que je publie cette vidéo mais plutôt pour le clin d'oeil drôlissime que Jimmy Kimmel, présentateur et humoriste d'un talk show sur la chaîne de télé américaine ABC, a imaginé pour ses invités musicaux du jour, Justice.

Le deux français ont gravi le mont US avec succès, grâce à D.A.N.C.E., déjà trop rabaché (à mon goût !) et classé dans les classiques (sic). En guise de bizutage de Justice, imaginé par Jimmy Kimmel, un groupe d'exception a repris le titre. Michael Jackson au chant, Stevie Wonder à la batterie, Rod Steward aux claviers, Prince à la guitare et Rick James à la basse. Imposture ou sorte de bienvenue au Panthéon pour les protégés de Pedro Winter.

It is not because of patriotism that I publish this video but rather for the funny wink that Jimmy Kimmel, comic talk show host on the American TV channel ABC, imagined for his musical guests of the day, Justice.

Two French climbed the US mountain successfully, thanks to D.A.N.C.E., already too much played (according to me!) and classified in anthems category (sic). As an hazing of Justice, imagined by Jimmy Kimmel, an exclusive pop-stars band played the track. Michael Jackson sings, Stevie Wonder plays battery, Rod Steward at the keyboards, Prince plays guitar and Rick James at the bass. Imposture or a kind of welcome in the Hall of Faee to the two parisian guys.



Read Users' Comments ( 0 )

Head And Neck Sessions - Flowes (2007)






Les habitués de ce blog avaient pu en avant-première découvrir dans la radio un groupe anglais alors inconnu, Head & Neck Sessions que j'avais trouvé sur myspace. Les trois membres malgré la distance géographique les séparant sont parvenus à écrire et produire une musique downtempo se rejoignant pour des lives que j'ai hâte de découvrir lors de leur venue en France.

Les auditeurs passionnés par Cinematic Orchestra, Fourtet ou encore Jaga Jazzist seront ravis de rajouter Head & Neck Sessions à leur playlist tant les points communs sont nombreux. Bien loin de n'être que des pâles copies de ces groupes de renom, ce groupe dispose de tous les atouts pour se faire une place sur la scène jazz électronique : un son profond et vibrant, une séduisante touche d'électronique. Ils dissèquent l'anatomie d'une musique downtempo, la rendant encore plus envoûtante. Grâce à myspace, Head & Neck Sessions a été repéré par un employé de Brownswood Recordings qui les signa sur son propre label Dancing Turtle. Souhaitons une longue carrière.

L'influence majeure de Cinematic Orchestra se perçoit sur le morceau "Flowes", une rythmique jazzy ultra léchée, un moog imposant et un synthétiseur qui s'emballe par acoup. Sous oublier ce cri, sorte de chant incantatoire pour révéler la mélancolie qui nous héberge. Et enfin cet emballement magique, un tourbillon pour les sens et l'imaginaire. Quand l'inspiration vous tient !

readers of this blog had been able to discover exclusively in the radio, an unknown English band , Head & Neck Sessions I found on myspace. The three members in spite of a separating geographical distance managed to write and to produce a downtempo music and to meet each other for live shows I am impatient to discover when they will go to France.

The listeners impassioned by Cinematic Orchestrated, Fourtet or Jaga Jazzist will be charmed to add Head & Neck Sessions in their playlist because of many common points. Well far from being only pale me-too of these famous band, Head & Neck Sessions have all the assets to get a place in the electronic jazzy scene: a major and vibrating sound, a soft electronic touch. They dissect the anatomy of downtempo, making it still more bewitching. Thanks to myspace, Head & Neck Sessions was found by an employee of Brownswood Recordings, who signed them on his own label, Dancing Turtle. Let us wish them a long career.

You feel the major influence of Cinematic Orchestra on the song “Flowes”, a jazzy licked break, an imposing moog and a synthetizer which packs by. Under forgetting this voice, spell-binding cry to reveal the melancholy which is in you. And finally this magic racing, a swirl for senses and imaginary. When the inspiration holds you!



Read Users' Comments ( 0 )

Percee P - The Man To Praise (2007)






A la suite de la soirée d'anniversaire du label Stones Throw, j'avais pu apprécier en live les qualités vocales et les freestyles de Percee P, MC américain bien connu des fans de hip-hop underground. Il faut préciser qu'il perpétue la tradition, vendant encore aujourd'hui ses mixtapes dans la rue et ne court pas après la gloire et l'argent mais s'efforce de rendre au hip-hop tout ce qu'il a pu lui apporter, lui qui démarra en 1988 avec le morceau "Let the Homicides Begin". Une démarche de puriste, d'esthéte dénué d'intérêt malsain.

Entre ses mixtapes et les nombreux featurings notamment chez Stones Throw, je ne m'étais encore jamais rendu compte que Percee P n'avait jamais sorti d'album. C'est maintenant chose faite grâce à l'appui de Madlib, producteur de tous les morceaux de "Perseverance"qui porte bien son nom. Avant d'en arriver là, Percee P a pris le temps d'affiner son style, ses mots et attendre de trouver ce qui collait le mieux à l'idée qu'il se faisait de "son" hip-hop. Bien sûr on retrouve ses deux premiers maxis "Throwback Rap Attack" et "Watch Your Step". De nombreuses apparitions qui en disent long de sa réputation, comme Chali 2na, Aesop Rock, Prince Po, participent sur l'album qui aura mis finalement 3 longues années pour être terminé. Le résultat faits de doux samples de funk, soul volupteux est à la hauteur avec un très grand Madlib, de quoi espérer une excellente surprise pour le second volet de Madvillain annoncé pour bientôt.

"The Man To Praise" est le premier morceau sur lequel j'ai accroché, une magnifique boucle de violons rappelant ceux de Isaac Hayes, un refrain à base de moog et voix enfantine sur lesquels Percee P narre de façon directe sa gratitude en faisant une rétrospective de carrière. A soul introspective !

Following the birthday party of Stones Throw, I had been able to appreciate the live vocal quality and freestyles of Percee P, American MC well-known of underground hip-hop lovers. I specify that he perpetuates hip-hop tradition, selling still today his mixtapes in the street and does not especially looking for glory and money but endeavours to give back to hip-hop all that it could offer to him. A step of purist stripped of bad interest.

Between his mixtapes and many featurings in particular in Stones Throw, I never noticed that Percee P had never released an album. It is now done thanks to the support of Madlib, producer of all tracks of “Perseverance " which bears its name very well. Before recording it, Percee P took time (he started in 1988) to refine his style, his lyrices and to wait finding what would stuck best to the idea he wanted to develop in hip-hop. Of course you will find his first two EPs “Throwback Rap Attack” and “Watch Your Step”. Many nice appearances, Chali 2na, Aesop Rock, Prince Po, take part on the album which needed 3 years to be finished. The result full of sweet funk and soul loops is great with a nice Madlib at the production, what to hope for an excellent surprise concerning the second alabum of Madvillain announced for soon.

“The Man To Praise” is the first track on which I hung, a splendid loop of violins reminding those of Isaac Hayes, a choorus containing moog and childish voice on which Percee P tells in straightforward style, his the name-dropping gratitude of career retrospective. A soul introspective !



Read Users' Comments ( 0 )

Dubfire - RibCage (2007)






Dubfire est une figure emblématique de la musique house puisque c'est l'un des deux membres du duo new-yorkais Deep Dish. Ces indiens d'origine sont aux côtés de Carl Craig et consorts des mythes pour certains, des incontournables pour les clubbers. Reconnus pour leurs fantastiques productions, Deep Dish n'en demeure pas moins des DJs qui vous assurent de passer une excellente soirée.

Il arrive qu'ils se séparent (temporairement) pour sortir des maxis. Lors de la venue de Deep Dish pour une soirée à Ibiza où ils mixaient, les fondateurs du label Desolat, MB & LD, accrochent sur un des titres joués. Ils se précipitent vers les platines pour connaître l'artiste qu'ils viennent de jouer. Dubfire répond tout simplement que c'est lui et que "RibCage" est le dernier morceau qu'il venait de terminer. Ils avaient tellement adoré qu'ils lui ont proposer de l'éditer.

"RibCage" est un titre de techno minimale au beat industriel tout droit sorti d'une MC 808. Un effet planant, un groove à reverb et un "blip" isolé sur la fin offrent une sensation étrange, celle que l'on ressent en toute fin de soirée, épuisement et bien-être. Un morceau qui vide la tête !

Dubfire has been an emblematic figure of house music since he is one of the two members of the New Yorkean duet Deep Dish. These Indians of origin are at the sides of Carl Craig and others myths for some, impossible to circumvent for clubbers. Well-known for their fantastic productions, Deep Dish are incredible DJs who ensure you to live an excellent party.

It happens that they get separated (temporarily) to release some EPs. During one party in Ibiza where Deep Dish was mixing, the founders of the label Desolat, MB & LD, hang on one of played tracks. They precipitate towards turntables place to know the artist whom Deep Dish have just played. Dubfire answers quite simply that he is the artist and that “RibCage” is his last tune which he had just finished. They adored so much that they proposed to him to publish it.

“RibCage” is a track of minimal techno with an industrialist beat coming straight from a MC 808 beatbox. An overlayed effect, a groove full of reverb and a lonesome blip coming in at the end offer a strange feeling, the one you feel at the end of a party, exhaustion and wellbeing. A song which empties your head!



Read Users' Comments ( 0 )






C'est l'hallucination bien heureuse du mois de septembre. Prenez un obscur DJ au nom bien difficile à porter en France, Dan Le Sac (je suis curieux de connaître d'où lui est venu l'inspiration) et un rappeur blanc, Scroobius Pip, qui ressemble à un clochard avec une barbe à la Rick Rubin, des chemises de bûcheron canadien et également un nom qui ne ressemble à rien. Les Français me diront que c'est un coup marketing genre Kamini mais j'en doute (encore que !). La conclusion de cette histoire, c'est que malgré un look peu propice pour intégrer le show business, des noms de scène peu vendeurs, il y a encore l'espoir de faire de bons titres. Enfin, au moins un !

Dan Le Sac Vs Scroobius Pip, c'est un LCD Soundsystem en mode anglais avec son humour typique british et l'accent qui va avec. La nonchalance de Scroobius Piup dans son phrasé qui rappelle vraiment James Murphy et la drôlerie de ses paroles (toute ressemblance avec The Streets serait fortuite !) m'ont bien plu. Notamment sur "Thou Shalt Always Kill" où Scroobius Pip déroule une liste d'artistes en les décriant : "Thou shalt not think that any male over the age of 30 that plays with a child that is not their own is a peadophile. Some people are just nice" ou " Thou shalt not make some noise for Detroit". Un vrai comique bien soutenu par Dan Le Sac, producteur de très bons instrus dans la mouvance des sorties de Lex Records comme sur "Angles". D'ailleurs ils ont signé récemment chez eux récemment !

"The Beat That My Heart Skipped" est leur dernier single qui sera, je pense, un vrai carton. Le sample de guitare, la boucle de basse-batterie apportent un côté pop, vraiment délicieux. Ca m'a rappelé certains titres des Dandy Warhols. Une bonne surprise qui fait sourire, parfait pour démarrer l'automne.

It is the happy hallucination of September. Take an obscure DJ with the name quite difficult to carry to France, Dan Le Sac (I am curious to know how he got the inspiration to choose it) and a white MC, Scroobius Pip, who looks like a homeless guy with a Rick Rubin's beard, Canadian logger shirts and also a crazy nickname. French people will say to me that it is a marketing buzz like Kamini but I doubt about it. The conclusion of this story is that in spite of a favourable look to integrate the show business, crazy nicknames, there is still an hope to make good tracks.

Dan Le Sac Vs Scroobius Pip are a LCD Soundsystem in English mode with their typical british humour and the accent which goes with. The nonchalance of Scroobius Piup in his rapping style which reminds James Murphy and the drolery of his lyrics (any resemblance to The Streets would be fortuitous!) like to me well. In particular on “Thou Shalt Always Kill” where Scroobius Pip unrolls a list of artists by criticizing: “Thou shalt not think that any male over the age of 30 that plays with has child that is not to their own has peadophile. Some people are just Nice” or” Thou shalt not make some noise for Detroit ". A real comic guy well supported by Dan Le Sac, producer of nice instrumentals in the style of the releases of Lex Records as on “Angles”. Moreover they signed recently on it premises recently!

“The Beat That My Heart Skipped” is their last EP which will be, I think, a success. The guitar sample, the loop of bass-beats bring a pop side, really delicious. It reminds me some songs of the Dandy Warhols. A good surprise which makes smiling, perfect to start the autumn.



Read Users' Comments ( 0 )






Histoire de jeunesse, me concernant. Retour en 1992, année où j'ai découvert pour la première fois la musique électronique. Felix, Francis Wright de son vrai nom, n'avait que 17 ans quand il sortit "Don't You Want Me". Ces sonorités synthétiques si singulières de cette époque me replongent dans des souvenirs de soirées où l'Angleterre avait une large représentation dans les playlists des soirées.

Ce morceau est parvenu au panthéon des classiques de la house (certains parleront de dance music). Ses deux mélodies de synthétiseurs entrecoisées, son beat old-school (pourtant si moderne à l'époque) et cette simple petite phrase "Don't You Want My Love" en boucle sont restées gravées dans la mémoire collective de toute une génération. Une légende pour un artiste qui a toujours voulu resté anonyme malgré le succès international. Pour fêter les 15 ans, quelques producteurs de renom ont remixé ce titre : Dave Spoon, Peter Gelderblom.

Et Thomas Gold qui propose un relifting digne de ce nom. Toujours cette même puissance, toujours aussi énergique, une adrénaline planante en plus.

History of teenager, relating to me. Back to 1992, the year when I discovered for the first time electronic music. Felix, Francis Wright, his real name, was only 17 years old when he released “Don't You Want Me”. These so singular synthetic sonorities of this era push me in memories of parties when the UK had an full international representation in the DJs' playlists

This track gained to be at the Hall of Fame of house music (some will speak about dance music). Its two entrecoized keyboards melodies, its old-school beat (however so modern at the time) and this simple small sentence “Don't You Want My Love” in loop stay engraved in the collective memory of a whole generation. A legend for an artist who always wanted to stay anonymous in spite of an international success. To celebrate the 15 years, some weel-known producers have remixed this track: Dave Spoon, Peter Gelderblom.

And Thomas Gold who proposes a great relifting. Always this same power, always a so energetic adrenalin with the modernity of 2k7.



Read Users' Comments ( 0 )

Bunny Lake - Beautiful Car Crash (2007)






Bunny Lake est un trio autrichien. Une fois de plus, Vienne se fait remarquer avec un groupe de post-punk, une sorte new wave electro-clash qui s'essoufflait ces derniers temps. Heureusement les 3 compères, une fille, Suzy On The Rocks, et deux garçons, Christian Fuchs et Dr. Nachstrom, apportent leur folie et une certaine nostalgie (des années 80) qui leur permettent de sortir du lot.

C'est sur le label, Klein Records, que Bunny Lake signe et sort très prochainement "The Church Of Bunny Lake", une réminiscence de Depeche Mode première époque en plus déjanté et dark. J'ai été subjugué par la qualité de composition et de production du trio. Et que dire de la fantastique voix de la chanteuse qui rappellera Debbie Harry de Blondie, comme sur "Got The Fever". “She’s On The Run” est du pur Depeche Mode, illustrant fidèlement le style de Bunny Lake, tandis que "Twisted Forever” devrait leur ouvrir les portes d'une reconnaissance bien plus large. En résumé, une moitié de l'album est de la new wave bien léchée, l'autre moitié est une électro-clash de bonne facture. Un des albums de la rentrée.

Avec notamment le titre "Beautiful Car Crash" qui tourne en boucle chez moi. Bunny Lake sur ce coup, semble s'être inspiré des dernières productions de Goldfrapp. L'electro-clash dans la pure tradition, une ligne de basse syncopée, un beat binaire limite jazzy et toujours cette voix, (dés)enchantée, aux atouts de séduction incroyables.

Bunny Lake is an Austrian trio. Once more, Vienna is pointed out with a post-punk band, a kind of new wave electro-clash. The 3 accomplices, a girl, Suzy One The Rock'n'rolls, and two guys, Christian Fuchs and Dr. Nachstrom, bring their madness and nostalgia (of the Eighties) which offer them an opportunity to get success.

It is on the label, Klein Records, Bunny Lake signs and is going to release very soon “The Church Of Bunny Lake”, a reminiscence of first period Depeche Mode in more dark atmosphear. I was subjugated by the quality of composition and production of the trio. And What to say about the fantastic voice of the singer who reminds Debbie Harry of Blondie, as on “Got The Fever”. “She's On The Run” is a pure Depeche Mode song, illustrating accurately the style of Bunny Lake, while “Twisted Forever” should open the doors of an international recognition. In short, half of the album is a well licked new wave, the other half is a nice electro-clash. One of the albums of the end 2007.

With in particular the song “Beautiful Bus Crash landing” which turns in repeat mode at home. Bunny Lake on this track seems to have taken as a starting point of the Goldfrapp's last productions. Electro-clash in the pure tradition, a syncopated bassline, binary jazzy beat and always this voice, (dice)magic, with an incredible asset of seduction.



Read Users' Comments ( 0 )







Est-il encore nécessaire de présenter Fatboy Slim ? Cet anglais de Brighton est l'une des figures des années 90 qui enchaîna les succès et vendit des millions d'albums avec des morceaux aux mélodies accrocheuses (vive les samples !) qui font encore danser aujourd'hui tout comme lui qui continue à officier en tant que DJ.

L'inspiration semble avoir disparu chez lui. Son dernier album "Palookaville" est totalement passé inaperçu (en toute logique). Reste que Fatboy Slim est entré au panthéon d'artistes qui seront encore écoutés avec plaisir dans 20 ans. Il faut bien manger maintenant, le temps est venu pour lui de faire fructifier son patrimoine musical avec des compilations qui seront comme toujours agrémentées pour chacune d'un inédit ou d'un remix ! A la fin du mois, sort justement "The Greatest Hits - Remixed", un double album composé de 21 remixes qui valent le détour comme "Ya Mama" revu par les Krafty Kuts, "Champion Sound" par Switch, "Everybody Needs A 303" à la sauce Plump DJs. Les remixes de Mike D des Beastie Boys et des Chemical Brothers sortent également du lot. Aucune déception à déplorer, juste le plaisir de redécouvrir des titres qui auront marqué une majorité d'entre nous.

"Don't Let The Man Get You Down" sorti sur "Palookaville" était franchement nul. Un sample mal dégrossi, un break ridicule, bref un travail saccagé ! Il fallait à tout prix que Justice soit faite et rebâtir un morceau qui avait malgré tout du potentiel. Les 2 justiciers ont réussi à s'imprégner du style Fatboy Slim en y insufflant leur touche personnelle : une basse ravageuse au son saturé, marque de fabrique de Justice, un doux synthé et un gimmick obstiné et entraînant. Quelle agréable surprise !

Is it still necessary to present Fatboy Slim? This English from Brighton is one of the Nineties music figures who had many successes and sold million albums with tracks with the easy to remind melodies, which still make dancing today which continues with officer as DJ.

His inspiration seems to be disappeared. His last album “Palookaville” is far from being a success (and that's logical). Remain that Fatboy Slim entered to the Hall Of Fame of music artists who will be still listened with pleasure in 20 years. He needs to eat, time is come for him to earn money thanks to his musical "investments" through compilations which will always include for each one an exclusive track or an exclusive remix! At the end of the month, will be released “The Greatest Hits - Remixed”, a double album with 21 remixes which are really cool like “Ya Mama” remixed by Krafty Kuts, “Sound Champion” by Switch, “Everybody Needs A 303” by Plump DJs. The remixes of Mike D of Beastie Boys and of the Chemical Brothers need a special mention. No disappointment, just a pleasure of rediscovering songs which marked a majority among us.

“Don't Let The Man Get You Down” on “Palookaville” was frankly a bullshit. A badly trimmed sample, a ridiculous beat, to resume a ransacked work! It was important that Justice was made and to rebuild a track which had despite a potential. The 2 dispensers of justice succeeds in impregnating Fatboy Slim's style and in insufflating their personal touch: a devastating bassline with saturated sound, the Justice's trademark, soft keyboard and a obstinated and involving gimmick. What a pleasant surprise!



Read Users' Comments ( 0 )

TC - Deep (Roni Size VIP) (2007)






Je vais finir par croire que les écoles à Bristol donnent des cours de Drum & Bass, vu le vivier de producteurs. De surcroit de talent ! TC, pour Tom Casswell, fait partie de la relève devenant le chef de file d'une scène redevenue foisonnante. Il est aujourd'hui l'un des DJ les plus demandés et a le potentiel pour devenir un pilier incontournable, reprenant le flambeau de Roni Size.

C'est sur le label BS1 Records que TC sort en 2002 son premier maxi "Resonator". S'en suivent un parcours classique, de nombreux remixes dont le fantastique "Revolution" et une série de maxis qui s'enchaînent. Après son carton avec "Fatline" en 2006, TC explose en début d'année avec "Rockstar" puis son album "Evolution" sorti le printemps dernier. Sa Drum & Bass est explosive, pulvérise les dancefloors et maintient une pression constante à la manière des plus grands producteurs, DJ Hype, Roni Size... Son nouveau maxi "Where's My Money" ne fait que confirmer tout le bien que je pense de lui, délivrant sur la face A un son industriel et des beats ultra-énervés. Pourvu que son inspiration perdure !

Sur la face B, on découvre "Deep", l'autre facette de TC, plus jazzy avec une basse terriblement funky sortie des machines de Roni Size himself, le tout soutenu par 2 MCs fantastiques Dynamite MC et Hollie G ainsi que la chanteuse Jakes. C'est vrai bijou, un travail d'orfèvre, un morceau que l'on retrouvera avec certitude dans les futures compilations d'anthologie de la Drum & Bass.

I will finish in believing that children from Bristol learn Drum & Bass at school, considering the number of producers coming from this town. What's more full of talent! TC, alias Tom Casswell, is one of the leader of a new D'nB scene. He is one of the most hype DJ today and has the potential to become a pillar impossible to circumvent.

It is on label BS1 Records that TC released in 2002 his first EP “Resonator”. Then followed by a traditional course, many remixes (the fantastic “Revolution”) and a serie of opus. After his success with “Fatline” in 2006, TC explodes at the beginning of year with “Rockstar” then his album “Evolution” released last spring. His Drum & Bass is explosive, pulverizes any dancefloors and maintain a constant pressure like the biggest producers, DJ Hype, Roni Size… His new EP “Where's My Money” confirms all I think of him, delivering on face A a industrial track with high-speed and nervous beats. Let's hope his inspiration will endure!

On the face B, you will discover “Deep”, the other facet of TC, more jazzy with terribly funky bassline outlet from the Roni Size's machines, the whole supported by 2 great MCs Dynamite MC and Hollie G as well as the singer Jakes. It is a jewel, a work of goldsmith, a track which will be on the future anthology compilations of Drum & Bass.



Read Users' Comments ( 0 )

Diplo - Pitchfork Mix (2007)


Diplo est un type épatant auquel je voue une admiration particulière. Cet américain fait presque figure de modèle tant il impressionne. C'est un producteur de renom qui a gagné ses galons grâce à un unique album culte "Florida" sorti sur Big Dada. Il est resté attaché à ses racines underground perpétuant les divines mixtapes "Hollertronix" qui popularisait avant l'heure le son de Baltimore. Mais il ne s'arrête pas en si bon chemin puisque Diplo est aussi un dénicheur de talents (on lui doit Mia mais aussi Spank Rock qu'il présenta aux patrons de Big Dada qui s'en frotte les mains depuis !). A cela vous pouvez rajouter son label Mad Decent sur lequel il signe DJ Blaqstarr, le groupe brésilien Bonde Do Role, etc. Mais ce qui le rend si unique, c'est son formidable éclectisme : il est aussi à l'aise avec le old-school que les prochaines tendances (Diplo est une référence pour détecter ce qui marchera les prochains mois), capable de passer de la variété au hip-hop en passant par le Baile Funk, le Kuduro ou l'électro la plus pointue. C'est un passionné qui ne s'arrête jamais (podcast, label, production, mixtape, DJing...), toujours avide de découvrir au gré de ses voyages de nouveaux genres, les scènes locales arborant les tenues vestimentaires locales (un t-shirt Ed Banger par ci, un autre Sepultura ou encore Public Enemy). Une telle ouverture d'esprit, sans frontière, et un goût si aiguisé que Diplo donne l'impression d'avoir toujours raison dans ses choix.

Le webzine musical incontournable Pitchfork a invité Diplo à mixer et commenter chaque titre qu'il aura sélectionné. Ce sont 70 minutes de bonheur, un bijou de mélange de styles composé de classiques, de bootlegs, d'inédits... Je vous invite à l'écouter d'urgence (vous pouvez le télécharger ici) et lire son interview ici.

Diplo is an impressing guy to who I dedicate a singular admiration. This American man has evrything to be an idol for requiring music lovers. He is a repected producer thanks to only one incredible album “Florida” released on Big Dada. He stays in touch with his undergrounds roots perpetuating the divine mixtapes “Hollertronix” which popularized the sound of Baltimore. But he does not stop : Diplo is also a denichor of talented artists (he launched Mia but also Spank Rock whom he introduced to the boss of Big Dada). You can add his label Mad Decent on which he signs DJ Blaqstarr, the Brazilian band Bonde Do Role, etc. But what makes him so unique, is his great eclecticism: he is as at ease with old-school as the next tendencies (Diplo is a reference to detect what will be successfull in the next months), able to play commercial tunes as hip-hop while playing Baile Funk, Kuduro or the most unknown Electro tracks. Diplo is an impassioned man who never stops (DJing, Podcasting, Producing, Managing...), always avid to discover thanks to his trips, new styles, the local music scenes, new artists, new bands. Such a broadmindedness without any border and a sharpened taste that Diplo gives the impression to be right always in his choices.

The essential musical webzine Pitchfork invited Diplo to mix and to comment on each selected track. here are 70 minutes of pure ears pleasure, a jewel of styles mixture made up of anthems, classics, bootlegs and exclusives tracks… I invite you to listen to it urgently (you can download it here) and to read his interview here.

Tracklist:

01. I Like Turtles
02. Mr. Vegas: "Lean Wit It"
03. M.I.A. [ft. Bun B and Rich Boy]: "Paper Planes"
04. Schooly D: "Gucci Time"
05. Yeah Yeah Yeahs: "Rockers to Swallow"
06. Jellybean: "Sidewalk Talk"
07. Belle Stars: "Iko Iko"
08. Scala & Kolacny Brothers: "Heartbeats"
09. Diplo & Switch [ft. Elephant Man]: "East, West (Remix)"
10. Nirvana: Drain You / Huey: "Pop, Lock & Drop It"
11. Marc Houle: "Bay of Figs (Ward 21 Mix)"
12. DJ Tamiel: "Bump Like This"
13. Queen [ft. David Bowie]: "Under Pressure"
14. Eddie Money: "Take Me Home Tonight"
15. Soulja Boy: "Crank Dat Superman"
16. Bat for Lashes: "What's a Girl to Do (Break)"
17. DJ Shadow: "Organ Donor (Sandrinho Remix)"
18. Diplo & Switch [ft. Beenie Man]: "Solta Frango"
19. Mr. Vegas: "Hot Fuk (Diplo Mix)"
20. Enur [ft. Natasja]: "Calabria (2007 mix)"
21. Spoon: "Paper Tiger"
22. Circle Children: "Zulu"
23. M.I.A. [ft Akon]: "Boyz Remix (Hi Powered Boyz Get Down)"
24. Boy 8 Bit: "Suspense Is Killing Me"
25. KW Griff: "Tony's Back"
26. Diplo: "Work Is Never Over"
27. M.I.A: "Bamboo Banger"
28. Sizzla: "Bamboo Banger (Dubplate)"
29. Blaqstarr: "Supastarr"
30. Shai: "If I Ever Fall in Love Again (Dub)"
31. Orbital: "Halcyon"
32. LA Priest: "Engine (Erol Alkan Remix)"
33. Petter: "Some Polyphony"
34. Rihanna: "Umbrella (Vandalism Mix)"
35. Justice: "Phantom Pt. II (Soulwax Mix)"
36. The White Stripes: "Little Cream Soda"
37. ZZT: "Lower State of Consciousness"
38. Kia Shine: "Crispy"
39. Bart Simpson: "Bartman (So Kripsy Mix)"


Read Users' Comments ( 0 )

Supermayer - Two Of Us (2007)






Le monde va mal actuellement et dans ces situations il faut toujours des super héros pour nous sortir de là. Heureusement les Supermayer sont là, des justiciers d'aujourd'hui toujours armés de leur slips et collants mais cachés cette fois-ci derrière leurs laptops !

Derrière Supermayer, se cachent en fait le patron du label allemand techno, Kompakt, Michael Mayer et Superpitcher, ou Askel Schaufler pour les intimes. L'association du vétérant de la techno minimale et du surdoué de la mélodie et du touche-à-tout est bluffante, pleine d'humour et généreuse. Il faut dire qu'à l'écoute de leur album "Save The World", on devine facilement le plaisir qu'ils ont eu à réaliser les 13 titres, à la fois décontractés, psychédéliques. Cette BD techno est un OVNI, alternant pop-électro "The Lonesome King", techno electronica "Us & Them", musique rave "Planet Of The Sick", expérimentations électroniques (interludes) qui renvoient à celles de la fin des années 70. Supermayer ajoutent l'histoire de la musique électronique d'une pierre à travers un album avant-gardiste et accessible grâce à des mélodies entêtantes.

Le morceau "Two Of Us" est une perle de musique trance et acid. Une boucle hypnotique obscure qui met la pression, un montée crescendo qui rendra hystérique n'importe quel dancefloor et la brève apparition d'un xylophone à la mélodie enfantine qui rend ainsi le morceau plus doux. Supermayer tient là un titre à la schizophrénie effrénée. On en redemande !

The world currently goes badly and in these situations we always need superhero to leave us from these. Fortunately Supermayer are here, nowadays dispensers of justice always wearing their slipways and capes but hidden this time behind their laptops!

Behind Supermayer, hide in fact the owner of the German techno label, Kompakt, Michael Mayer, and Superpitcher, or Askel Schaufler for close friends. The association of the minimal techno genious and the king of the melody is incredible, full of humour and generosity. I must precise that when you listen to their album “Save The World”, we gonna easily guess the pleasure they had to produce the 13 tracks, at the same time relaxed and psychedelic. This techno cartoon is an UFO, alternating pop-electro “The Lonesome King”, techno electronica “Us & Them”, rave music “Planet Of The Sick”, electronic experiments (the interludes) which remind those of the end of the Seventies. Supermayer add in the history of electronic music a new mark through an album avant-gardist and accessible thanks to stubborning melodies.

The track “Two Of Us” is a pearl of trance and acid music. An dark and hypnotic loop which put the pressure, a incredible crescendo rise which will make hysterical any dancefloor and a short appearance of a xylophone with childish melody which gives a softer side of the trck. Supermayer hold a tune with an unrestrained schizophrenia. So we want more!



Read Users' Comments ( 0 )

PODCAST : Rom1 - Rentrée 2007 (2007)


C'est la rentrée, les vacances sont terminées ! Déjà la nostalgie estivale s'installe même si le retour aux virées nocturnes vont booster. Un mix qui clôture l'été et annonce la rentrée, il faut bien travailler comme le dit TTC !

Holidays are finished, go back home ! Summer nostalgia starts even if parties will enjoy the return in town. A mix to enclose summer and to announce the beginning of a new season, we have to work "travailler" as TTC sings!

Download
Rentrée 2007

Playlist :
01 - Len - Steal My Sunshine
02 - Superthriller - I Love You
03 - The Cansecos - Juiced
04 - DJ Zebra - Dingdong Sympathy
05 - Outlines - Just A Lil Lovin'
06 - Bittersweet - Mating Game (Kraak & Smaak Remix)
07 - The Black Ghosts - It's Your Touch (Ashley Beedle's Heavy Disco Edit)
08 - Le Tigre - Deceptacon (DFA Remix)
09 - Makossa & Megablast - Rip It Up
10 - Day One - The Little Things
11 - 4 Hero - Bed Of Roses (Shy FX & T Power Mix)
12 - TC - Flatliner
13 - Breakbot - Summerparty
14 - TTC - Travailler (DJ Orgasmic Remix)
15 - TV Rock Vs Dukes Of Windsor - The Others
16 - Midnight Juggernauts - Road To Recovery
17 - Eyerer & Chopstick - Make My Day
18 - Simian Mobile Disco - I Believe
19 - Scenario Rock - Skitzo Dancer (Justice Remix)
20 - The Black Ghosts - Face (The Teenagers Remix)
21 - Alex Gopher - The Game (Eddy Temple Morris Remix)
22 - DJ Mehdi - Lucky Boy (Outlines Remix)
23 - Below Zero - Today

Enjoy




Read Users' Comments ( 0 )

Mia - Paper Planes (2007)






C'était un retour plus qu'attendu, vu le buzz qui circulait sur Internet. Il faut avouer que Mathangi “Maya” Arulpragasam, Mia de son nom de scène avait frappé les esprits dont le mien avec son premier album sorti de nulle part, Arular en 2005. Son style est particulier, presque indéfinissable, sorte de mélange de R&B / Hip-hop /Electro / Dancehall / Worldmusic. Ses flow et chant ont un charme fou qui hypnotise l'auditeur qui en devient fan à la fin. Restait à s'assurer que le deuxième opus soit à la hauteur.

"Kala" dépasse les attentes offrant un tour du monde express musical. C'est un album dense, original, coloré et tribal. Son enregistrement s'est fait aux quatre coins du globe, Inde, Jamaïque, Japon, Australie et Trinidad. Mia est un metissage à elle seule tout comme sa musique, mélange de grime, ragga, électro, etc. composée par une pléiade de producteurs les plus respectés actuellement, Diplo, Switch, Danja, Timbaland. Pour parfaire ce bijou, les textes ne pouvaient être légers mais au contraire engagés, dénonciateurs, politiques voire profonds comme le prix d'un fusil en Afrique, "20 dollars" comme le stipule le titre du morceau basé sur des samples de "Where Is My Mind" des Pixies et de "Blue Monday" de New Order. "Mango Pickle Down River" sonne comme une production de Madlib basé sur du didgeridoo tandis que "World Town", "Jimmy" nous rappelle les ambiances indiennes, racine de cette sri-lankaise. Les rythmes africains, tribaux sont aussi à l'honneur, reprenant l'incroyable inventivité presque animal du Kuduro comme sur "Birdflu". Mia a repoussé encore plus loin ses limites, bien soutenue par des instrumentaux de haut niveau.

Vous reconnaîtrez la pate Diplo sur "Paper Planes", hommage plein de paradoxe où la mélodie sonnant comme une comptine pour enfant accueille des coups de feu. Ou comment l'insouciance s'intègre dans la brutalité naturelle du monde dans lequel nous vivons...

It was a awaited return, considering the buzz which circulated on Internet. It is necessary to acknowledge that Mathangi “Maya” Arulpragasam, Mia her artist name had struck the spirits with her first album released in 2005, Arular. Her style is particular, almost indefinable, kind of mixture of R&B / Hip-hop / Electro / Dancehall / Worldmusic. Her flow has an insane charm which hypnotizes listeners who become fan at the end. Main question : will the second LP good or not ?

“Kala” exceeds waitings offering a world musical trip. It is a dense, original, coloured and tribal album. Its recording was done worldwide, India, Jamaica, Japan, Australia and Trinidad. Mia is a symbol of interbreeding like her music, mix of grime, ragga, electro, etc. composed by a pleiad of the currently most respected producers, Diplo, Switch, Danja, Timbaland. To perfect this beauty, the lyrics could not soft but engaged, full of denounciation and polictics, even deep like the price of a rifle in Africa, “20 dollars” as stipulates the title of the track based on samples of “Where Is My Mind” of Pixies and “Blue Monday” of New Order. “Mango Pickle Down River” sounds like a Madlib's production based on didgeridoo while “World Town”, “Jimmy” reminds to us Indian atmosphears, root of the Sri Lankian girl . The African, tribal beats are also well represented, taking again the incredible and almost animal inventiveness of Kuduro as on “Birdflu”. Mia pushed back even further her limits, supported well by great instrumentals.

You will recognize the Diplo's style on “Paper Planes”, homage full of paradox where music melody sounding as a children song accomodates gun shots. Or how unconcern is integrated in the natural brutality of the world in which we live…



Read Users' Comments ( 0 )






Quand vous découvrirez Patrick et Eugene, vous serez replongés dans les années hippies avec 2 types aux cheveux longs et à la barbe oppulante, entre Cat Stevens et ZZ Top ! Alors que Patrick Dawes et Eugene Bezodis ne pénètrent le milieu musical qu'aux débuts des années 90. Mais ils entretiennent un goût immodéré pour le psychédélisme, au bon goût de Yellow Submarine, cultivent une vraie spontanéité dans leur musique à base d'humour et de folie, sorte d'invitation à les suivre dans leurs délires.

Patrick qui travaillait en 1995 avec Herbaliser, et Eugene sont autant influencés par le jazz des années 40 que le funk des années 60 ou encore la dance d'un Pepe Deluxe ou de Bushy. Avec clarinette, flûte, saxophone, melodica et autres, les deux amis produisent des morceaux qui sentent bon le passé sans être ni un hommage ou une redite. Après deux albums, "Circus Train" en 2001 et "Postcard From Summerisle" en 2004, Patrick et Eugene sortent "The Birds And The Bees" qui contient des reprises terriblement groovy et éloignées de Simon & Garfunkel, Beyoncé ou encore Kylie Minogue. C'est le coup de coeur de cet été qui a signé récemment sur Tummy Touch Records, label reconnu, pour preuve il s'agit de celui des Groove Armada, Crazy Girl ou encore Tom Vek.

Ils sont de retour avec une relecture excentrique du premier succès des Arctic Monkeys "I Bet You Look Good On The Dancefloor". A l'exception des paroles, ce "remix" est strictement à l'opposé de l'original où les guitares sont remplacées par un banjo, la rythmique adoucie et l'apparition de cuivres pour un côté plus voluptueux, à la limite de la contine ! Nous sommes bien loin des standards rock que représente le groupe anglais auteur de "I Bet You Look Good On The Dancefloor".

When you gonna discover Patrick and Eugene, you will be back to the hippies 70's years with 2 guys with long hair and big beard, between Cat Stevens and ZZ Top! Whereas Patrick Dawes and Eugene Bezodis started to make music at the beginning of the Nineties. But they maintain an immoderate taste for the psychedelism, with a good taste of Yellow Submarine, cultivate a real spontaneousness in their music containing humour and madness, with an invitation to follow them in their delirious crazyness.

Patrick who worked in 1995 with Herbaliser, and Eugene are influenced as much by Forties jazz than Sixties funk or dance music of Pepe Deluxe or Bushy. With clarinet, flute, saxophone, melodica and others, the two friends produce tracks which smell past without being nor a homage or a repetition. After two albums, “Circus Train” in 2001 and “Postcard From Summerisle” in 2004, Patrick and Eugene outlet “The Birds And The Bees” a compilation of terribly groovy versions very far from the original songs of Simon & Garfunkel, Beyonce or Kylie Minogue. It is my "coup de coeur" of this summer which signed recently on Tummy Touch Records, well-knows label which outlets Groove Armada, Crazy Girl, Tom Vek...

Patrick and Eugene are back with an eccentric version of the first success of Arctic Monkeys “I Bet You Look Good On The Dancefloor”. Except for the lyrics, this “remix” is strictly contrary to the original one where guitars are replaced by a banjo, the breaks are softened and an appearance of wind instruments for a voluptuous connotation ! We are well far from the rock'n'roll standards which represent the English band, Arctic Monkeys.



Read Users' Comments ( 0 )

The Toxic Avenger - Superheroes (2007)






The Toxic Avenger, pseudo issu d'un gros navet du cinéma américain, est le nouveau venu de la scène électro parisienne. Aux côtés des Justice, Para One et DJ Mehdi, il reprend la figure de style imposée par Fuzati ou Daft Punk, avançant exclusivement caché derrière un masque.

Ce prodige issu du 16e arrondissement parisien, a démarré comme beaucoup maintenant par de nombreux remixes comme The Dragonettes, The Whip ou Late Of The Pier. Des remixes imbattables qui en disaient long sur son style : un gros son à base de basses saturées, une musique bien actuelle de club, déstructurée, débridée et jouissive. The Toxic Avenger voit sa réputation grandir et finit par signer sur un label californien, I Heart Comix dont la rentrée est marquée par la sortie de son premier EP "Superheroes", dont les différents morceaux dont "Escape" et remixes dont ceux de The Bloody Beetroots et Mixhell Earplugged sont des bombes sonores qui raviront les fans de Justice notamment. Un album est en gestation et s'avèrera plus varié en terme d'atmosphères et de styles musicaux. Comme le dit l'intéressé, "écouter du Toxic Avenger à longueur de journée ... même moi ça m'énerve".

Je dois être terriblement énervé car le morceau "Superheroes" de ce fan de séries B est boucle chez moi. Un break énergique, des nappes de synthétiseur qui rappellent ceux de Kavinsky et une ligne de basse façon Justice. Que rajouter à ce cocktail ? Rien, juste le déguster.

The Toxic Avenger, username resulting from a stupid and bad American movie, is a new artist from the Parisian electro scene. At the sides of Justice, Para One and DJ Mehdi, he uses the stylistic device imposed by Fuzati or Daft Punk, advancing exclusively hidden behind a mask.

This wonder coming from the 16th Parisian district, started like many now by many remixes like The Dragonettes, The Whip or Late Of The Pier. Unbeatable remixes which present precisely his style: a huge sound containing saturated bass melody, a current club music, destructured, unslung and jouissive. The Toxic Avenger sees his reputation growing and ends up signing on a Californian label, I Heart Comix whose releases his first EP “Superheroes”, of which the different tracks like "Escape" and remixes like those of The Bloody Beetroots and Mixhell Earplugged are sound bombs which will charm all fans of Justice. An album is in preperation and would be more varied in term of atmosphear and musical styles. As the interested man said, “to listen of Toxic Avenger all day… even me it irritates me”.

I might be terribly irritated because the track “Superheroes” of this fan of B series is in repeat mode at home. An energetic beat, keyboards which remind Kavinsky's ones and a bassline in Justice style. What to add in this cocktail? Nothing, just to taste it.



Read Users' Comments ( 0 )

A-Trak - Wampercycle (2007)






Dans la lignée des DJ Q-Bert, Kentaro et consors, A-Trak est un DJ, un pro du scratch. Lui n'a pas les yeux bridés, il est canadien mais dispose d'un palmarès éloquent dont le titre de champion du monde DMC. Depuis sa retraite à 18 ans, A-Trak s'est trouvé un challenge : la production. Grand bien lui en a pris.

Au delà de ses sets dans des tas de soirées et festivals, il est le DJ de Kanye West lors de ses tournées. A-Trak dispose d'un talent suffisant pour proposer un travail de qualité et innovant pour faire danser sur ses mélanges de hip-hop et d'électro. Ce surdoué du sillon sort justement "Dirty South Dance ", entre album et mixtape, composé en grande partie de mashups ou bootlegs. Alain Macklovich de son vrai nom met du hip-hop sur des beats nu-rave et des boucles d'électronique comme les 2 Many DJ's avaient associé rock et électro sur ses bootlegs dans "As Heard On Radio Soulwax 2". La comparaison entre les deux belges et le canadien pourrait vous amener à trouver le concept déjà exploité et peut-être même un rien faux. Sauf que le résultat final vaut largement quelques euros et du temps pour l'écoute. Certaines reprises trop entendues comme Simian Mobile Disco ou Alex Gopher retrouvent une jeunesse. Au menu de ce festin Gossip "Walk It Out Trizz", Gwen Stefani, The Clipse, Mia mais aussi TTC, James Murphy et Daft Punk qui n’échappent pas non plus au copier-coller qui fait décoller !

J'étais déjà un fan inconditionnel de "Motorcycle" d'Alex Gopher sorti sur une compilation Kitsuné mais je dois avouer qu'A-Trak a eu une fine inspiration en y intégrant les flows de The Clipse et Slim Thug pour un "Wampercycle" ravageur qui vous bottera les fesses !

Member of the same scene of DJ Q-Bert, Kentaro and others, A-Trak is a DJ, a turntable professional. Without any Asian root (not like the others), the Canadian DJ has an eloquent prizes and rewards list like the title of world DMC champion. Since his retirement at 18 years old only, A-Trak had a challenge: production. What a great idea!

Beyond his DJ sets in many parties and festivals, A-Trak is the DJ of Kanye West during his tour. He has a sufficient talent to propose a work of quality and innovating to make dancing on his mixtures of hip-hop and electro music. This exceptionally gifted of the furrow precisely releases “Dirty South Dance”, between an album and a mixtape, mainly made up of mashups (or bootlegs). Alain Macklovich, his true name, puts hip-hop on nu-raves beats and electronic loops as the 2 Many DJ's had associated rock'n'roll and electro on their bootlegs in "As heard On Radio Soulwax 2". The comparison between the two Belgians and the Canadian one could lead you to find the concept already exploited and perhaps even one nothing false. Except that the final result is worth largely a few euros and time for listening. Some recoveries too heard like Simian Mobile Disco or Alex Gopher find a new youth. At the menu of this feast, Gossip “Walk It Out Trizz”, Gwen Stefani, The Clipse, Mia but also including TTC, James Murphy and Daft Punk who do not escape from the copy-paste either which makes going up!

I was already an unconditional fan of Alex Gopher's “Motorcycle” released on a Kitsuné compilation but I must acknowledge A-Trak had a fine inspiration by integrating in it the flows of The Clipse and Slim Thug for a devastating “Wampercycle” which will shake your ass!



Read Users' Comments ( 0 )

Day One - Cosmopolita (2007)

Autre groupe essentiel qui revient après de nombreuses années sans sortie ni actualité. Une fois de plus ils sont anglais, Phelim Byrne et Doni Hardwidge se contentant d'être adulés par un public uniquement de connaisseurs. Trop en avance, un temps en retard, Day One n'en demeure pas moins un groupe dont les morceaux ne lassent pas, jamais. Ils sont grands mais incompris ou peu chanceux.

En l'an 2000, Day One signe sur le label de Massive Attack, Melankolic et sort leur premier album devenu culte "Ordinary Man", sorte de trip-hop slamé avec laquelle Mike Skinner de The Streets décrochera tous les lauriers quelques années plus tard (quelle injustice quand j'y repense). Les chansons sont splendides : "Waiting for the Break", "I'm Doin' Fine", "Autumn Rain" sont des classiques sur lesquels Phelim Byrne pose sa voix monocorde, flow inédit et surprenant pour l'époque. A l'inverse d'un Mike Skinner qui donne dans le gling gling des cités, Day One donne dans la poésie, la rêverie, le spleen et le prolétariat. Sept années ont passé et Day One réapparaît avec "Probably Art", un album fidèle à leur univers, comme s'ils ne nous avaient pas quitté pendant tant de temps. Les productions sont ultra travaillés et d'une variété impressionnante, d'un morceau de pop ("Time To Go"), on passe à du blues ("Feet Firmly On The Ground"), au hip-hop ("Give It To Me"), au trip-hop bristolien à la sauce Day One ("Travelcard Traveler") et même la country ("Probably Art"). Les paroles de chaque chanson sont autant de fresques et thèmes qui habitent notre monde : le voyage, l'argent, la misère, la sagesse... Reste le doute qui habite la voix de Phelim Byrne qui semble pleurer tant son flow est rempli d'émotions.

Day One a ce talent particulier de fusionner à la perfection les sujets des paroles et les instrumentaux. Ne faisant qu'un, disserter sur le brassage cosmopolite ne pouvait s'associer qu'à un melting-pot instrumental avec au menu : guitare wah-wah, trompettes, flûtes traversières, orgues, basse, rythmiques à la fois brésiliennes, cubaines et hip-hop. Du vrai "Cosmopolita" !

Another essential band which comes back after many years without any outlet nor news. Once more, they are English, Phelim Byrne and Doni Hardwidge being satisfied to be adulated by a public only experts. Too much in advance, Day One is still one band of which tracks do not weary, never. They are large but misunderstood or not very lucky.

In 2000, Day One signed on the label of Massive Attack, Melankolic and released their first album become worship “Ordinary Man”, kind of rapped trip-hop with which Mike Skinner of The Streets gained all rewards a few years later (which is an injustice when I reconsider there). The songs are splendid : “Waiting for the Break”, “I'm Doin' Fine”, “Autumn Rain” are anthems on which Phelim Byrne puts his monocorde voice, a new and suprising flow at this time. Contrary to a Mike Skinner who uses the "gling gling" of suburds, Day One gives in poetry, daydream, spleen and proletariat. Seven years passed and Day One reappears with “Probably Art”, an album faithful to their universe, as if they had not left us during such an amount of time. The productions are splendid and are an impressive variety, from a pop song (“Time To Go”), you pass to blues (“Feet Firmly One The Ground”), to hip-hop (“Give It To Me”), to typical Bristol trip-hop (“Travelcard Traveler”) and even country music (“Probably Art”). The lyrics of each song are as many frescos and topics which represent our world: travelling, money, misery, wisdom… Remain the doubt which lives in the voice of Phelim Byrne who seems to cry because of his flow full of emotions.

Day One has this particular talent to put together perfectly the subjects of the lyrics and the instrumental music. Becoming one single entity, to develop cosmopolitan mixing could be only associated with an instrumental melting-pot: wah-wah guitar, trumpets, flutes, organ, bass and at the same time Brazilian, Cuban and hip-hop breaks. A real “Cosmopolita”!



Read Users' Comments ( 0 )