
Le soleil tape et ces fins de journée donnent envie de divaguer, cassé par la chaleur, parfumé de sable et de sel. A ce tableau, rien de mieux qu'un morceau planant qui vous prend fermement mais tout en douceur. C'est par hasard que je tombe sur deux allemands d'Hambourg, Stimming et Solomun, fondateur du très bon label, Diynamic, et leur titre "Eiszauber" remixé par les vétérans de la deep house allemande, Matthias Vogt and Christian Rindermann. L'alchimie est parfaite, la répétition est hypnotique, les sons issues des machines enivrants, tel un cocktail sucré à siroter sur un sofa posé au milieu d'une plage déserte.
The sun kicks heads and these ends of day give desire to rave, tired by warmth, perfumed by sand and salt. In this picture, nothing better that a gliding tune which takes you firmly but very gently. It is incidentally I fall on German duet from Hamburg, Stimming and Solomun, founder of the very good record label, Diynamic, - Eiszauber (Motorcitysoul Remix) and their track " Eiszauber " remixed by the deep house German veterans, Matthias Vogt and Christian Rindermann. Alchemy is here, repetition is hypnotic, sounds coming from axalting machines, such a sweet cocktail to sip on a couch in the middle of an uninhabited beach.


Recloose, Matthew Chicoine, est de retour et c'est une bonne nouvelle. Alors que je continuais toujours à écouter le titre "Dust" depuis la sortie de l'album "Hiatus On Horizon", ce proche de Carl Craig se fait une place supplémentaire dans ma playlist avec le nouveal EP "Deeper Waters" sur lequel, comme sur "Dust", Joe Dukie, dont je suis un fan inconditionnel (sa voix est incroyable), chante à nouveau. En quittant Peacefrog pour Sonar Kollektiv, Recloose a gardé toute l'inspiration pour concocter une soul électronique et downtempo bien agréable en cette saison !
Recloose, Matthew Chicoine, is back and what great news. While I always continued listening their song "Dust" since the release of the LP "Hiatus On Horizon", this collaborator of Carl Craig makes an additional place in my playlist with the new EP "Deeper Waters", on which, as on "Dust", Joe Dukie, whose unconditional fan I am (his voice is unconvincing), sings again. By leaving Peacefrog for Sonar Kollektiv, Recloose kept all inspiration to make up an electronic and downtemp soul, perfect for this season!


Je n'oserai pas annoncer que tous ces producteurs qui dans un délire de remixeurs ont agrégé tout ce qui a pu marquer les années 90, parviendront à rendre ce que les journalistes appellent la Fidget House, un style qui explosera ou restera confidentiel. Il n'empêche que pour moi les travaux des Switch, Hervé, Sinden, Crookers et autres sont de véritables excitations, exaltations tant ce mélange de genres me parle. Je comprends ceux qui décriraient ou détesteraient mais pour ceux qui ont été bercés par la Jungle, la House, le Hip-Hop des années 90, et même de ces sons Dance Music, devraient trouver leur intérêt ou plus un vrai plaisir.
L'occasion pour moi de partager mon dernier podcast, un best-of des meilleurs titres de Fidget House. Les oreilles fragiles ou habituées au top 50 de MTV pourront se passer de ce mix.
I shall not dare to announce that all these producers who in a frenzy of remixers have aggregated all that could have marked the Nineties, will pass to make what journalists call Fidget House, a style which will blow up or will remain confidential. According to me, works of Switch, Hervé, Sinden, Crookers and others are true exquotations, excitations with this mixture of styles which speak to me. I understand those who will hate this music (too strange, too hard, too speed, too...) but for those who lived listening Jungle, House, Hip-Hop of the Nineties, and even sounds of Dance Music, should find an interest or maybe more a pleasure.
The opportunity for me to share my last podcast, a compilation of the best tracks of Fidget House. Fragile ears or used to listen to MTV hits will be able to go without this mix.
DOWNLOAD .ZIP HERE : Rom1 - In Fidget Mode

Olympic Games soon go started, an opportunity to make a twinkle to China, to Beijing, to my friend Charles and to martial arts! Nothing better than a music video which links all that, a sample of Chinese music on an hip-hop beat, kung fu, an old sage with white hairs and moustache, and a young adherent as Sangoku (you will recognize Jackie Chan). Big up to Dynamite MC, rapper and producer of the track, "Return Of The Kung Fu Sample".


Comme vous le savez en lisant mon blog, passer d'un genre musical à un autre n'est pas un défaut mais une nécessité, preuve d'une certaine ouverture d'esprit ou de curiosité. C'est pour cela que j'ai une affection particulière pour le duo de producteurs, Pharrell Williams et Chad Hugo, qui donnent autant dans le hip-hop et le R'nB que dans le rock, notamment avec leur projet N.E.R.D. et la sortie de leur nouvel album.
Certainement pas l'album de l'année, "Seeing Sounds" recèle tout de même de quelques pépites dont "Spaz" dont je ne parviens à me lasser. A vous de voir si l'effet est le même pour vous !
As you notice it by reading my blog, to travel through a musical style to an other is not a defect but a necessity, proof of a real opening of mind or curiosity. It is the reason why I have a particular affection for the duet of producers, Pharrell Williams and Chad Hugo, who give as much in hip-hop and R'nB as in rock, notably with their project N.E.R.D. and the release of their new album.
Indeed not the album of the year, "Seeing Sounds" really conceals some nuggets of which "Spaz" I can't be fed up. Let's see if effect is the same for you!


Telle la météo actuelle, les éclaircies quand elles sont rares sont des plaisirs intenses. Santogold qui illumine depuis le début de l'année avec un excellent album, méritait toutes les louanges auxquelles elle a eu droit. Avec un grand merci pour les producteurs de l'ombre qui l'ont mise sur orbite, les bien connus de ce blog, Switch et Diplo.
C'était sans compter aux deuxièmes vies offertes par les producteurs remixeurs (les bons surtout !) pour offrir de nouvelles perspectives aux chansons. Et parmi ceux-ci les nouveaux venus Radioclit, de l'écurie de Sinden, Counterfeet. "Get It Up" devient un morceau jouissif, tribal où Gorilla Zoe se prend pour Rakim, MC que l'on ne présente plus, Santogold et MIA donnent tout ce qu'elles ont, portées par ces boucles de chants d'incantations divines. La magie opère.
As the nowadays weather, the short sunshine moments are pure intense pleasures. Santogold who has been shining since the beginning of this year with her excellent LP, deserves all commendations she received. With a special thanks to the producers of shadow who put her on orbit, the well-known of this blog, Switch and Diplo.
But it was with forgetting in second lives offered by the remixers producers (all good ones!) to all tracks with new dimensions. And among them these newcomers Radioclit, of the Sinden's crew, Counterfeet."Get It Up" becomes a really great and tribal tune on which Gorilla Zoe becomes Rakim, famous MC I do not need to introduce anymore, Santogold and MIA give all they have, carried by these singing curls of divine conjurations. Magic operates.


Cette accumulation de talents paraît irréel, de quoi fantasmer si tous les meilleurs producteurs de soul dans les années 60 ou de funk et disco dans les années 70, s'étaient réunis pour créer les titres à une quintessence mélangée de perfection. Attention à ne pas se tromper, oreilles fragiles et habitués à la musique facile d'accès, mieux vaut passer votre chemin. Au programme, deux titres de l'album, un minimix de Machines Don't Care et à venir un mix fait par votre humble rédacteur que vous pourrez télécharger.
We know that some albums will have the recognation only in few years. Even if Fidget House, new name created by journalism for this new musical style which is not really a style, starts only to be mentionned in all hype media (except on Blog For Music Lovers for along time), a master piecehas just been released under the code nam "Machines Don't Care". It's a project which is composed by the musical land-clearers, all main producers evangelizing Fidget House : Herve, Sinden, Trevor Loveys, Fake Blood, Toddla T, Serocee, Drop The Lime, Detboi, Affie Yusef.
This accumulation of talents seems unreal, like a fantasm when you dream of an album where all best producers of soul in the sixties or funk and disco music in the seventies, recorded tracks blended by perfection. Please make attention, fragile ears and people used to commercial or "easy to get to" music , cross your way. Believe me ! The others can listen to 2 tracks, a minimix of Machines Don't Care and a new mix made by me you will be able to download very soon.


Une petite perle pour entamer ce week-end ensoleillé avec nos compères Unusual & Electric. Oscillant entre nu-jazz, broken et break beat, Unusual & Electric vient de sortir un nouvel EP "Pulsating Ting" qui vaut le détour. Notamment le "Venturi Reprise", ou le morceau d'abstract hip-hop intersidéral accéléré. C'est une ôde aux voyages direction le paradis. Chaudement recommandé !
A nice track for starting this sunny week-end with the band Unusual & Electric. Producing nu-jazz, broken and break beat tunes, Unusual & Electric have just released a new great EP "Pulsating Ting" . Especially "Venturi Reprise", an exceptionnal uptempo spacial abstract hip-hop. It's an invitation for a travel to paradise. Highly recommanded !

New season, Summer, New podcast serie, "Musically Yours", new found tracks, some favourite new songs, some unpublished, some unstoppable. The soundtrack of this summer (at least mine!).
Download Rom1 - Musically Yours (Summer 2008 Season) (full mix in one file)
Download Rom1 - Musically Yours (Summer 2008 Season) (separate tracks)
Playlist :
01 - Summertime
02 - Minimatic - Take On Me (With A Martini)
03 - Kokolo - The Magnificent Seven
04 - Kraak & Smaak - Squeeze Me
05 - Jamie Lidell - Figured Me Out
06 - See-I - The King
07 - Santogold - Shove It (Switch Remix)
08 - Architecture In Helsinki - Debbie (U-Tern Remix Instrumental)
09 - Michi Lange - Brothers And Sisters (Rewind Mix)
10 - Patrick Coutin - J'Aime Regarder Les Filles (Remix)
11 - Hercules & Love Affair - Blind (Frankie Knuckles Remix)
12 - Only Paradise - You Got The Way
13 - Estelle - American Boy (Kill The Noise Remix)
14 - Wiley - Wearing My Rolex
15 - Frankie Gada Vs Poweredmilk - I Found Your Love (Vocal Mix)
15 - DJ Pippi Vs Stefano Mango - Walking In The Rain
16 - Rhythm Plate - Inside Me
17 - Tribe - Livin' A New Day (C2 Remix)
18 - Jamie Lloyd - May I (Quarion Remix)
19 - Booka Shade - Solo City
20 - Kraak & Smaak - Man Of The Constant Sorrow
21 - Niko - You Are My Favourite Music (Original Mix)


D' Secret SVC est un duo américain de hip-hop baltimorien dont le morceau "Tight Jeans" est assaisonné à la sauce électro allemande style Moonbootica. Un seul mot d'ordre "replay" !
D' Secret SVC is an american duet of Baltimore hip-hop and their track "Tight Jeans" is made with German electro sauce (Moonbootica style). Just one thing to say "replay" !



On commence avec une vidéo de BPA et leur morceau très sixties "Toe Jam" avec les featurings remarqués de David Byrne & Dizzee Rascal. Un clip coquin et joyeux, soft et drôle.
It was impossible for me to write during the last few months even if I wanted toshare with you my musical found nuggets. To be sure to write more often, I gonna reduce the size of reviews.


"Squeeze Me" est le premier single sur lequel chante Ben Westbeech, ma révélation 2007. Un morceau renversant et efficace, entêtant et joussif. Et rajouter un clip qui vaut le détour, le printemps est bien lancé.Kraak & Smaak are two Dutch I love. Anything that comes out of their studio capsize me (happiness), a wonderful music, tinged with jazz, hip-hop, funk, breakbeat, new wave until experimental music. Whether their remixes or their own productions, I am an inveterate fan. And when I was able to retrieve their next album "Plastic People", emotions ran high at the beginning and excitment was here at the finish line. An album that won't leave anytime soon my ipod. "Squeeze Me" is the first single on which sings Ben Westbeech, my 2007 revelation. A track which is flipping and efficient, heady and really pleasant. Add a great music video and spring is well launched.


Les rééditions dans le reggae sont monnaie courante et permettent de (re)découvrir des morceaux voire des artistes ou producteurs jamaicains. L'occasion est donc trop belle pour moi de vous parler de Rod Taylor, chanteur qui connut son heure de gloire dans les années 70.
Au côté du tubesque "His Imperial Majesty", se place également un autre grand morceau "Ethiopian Kings". Le riddim est nickel avec une guitare wah-wah des plus fantastiques et surtout sa voix qui rappelle celle de Horace Andy. Roots Rastafarai, Man !
Reissues in reggae are commonplace and allow us (re)discover tunes or jamaicans artists or producers. The opportunity is excellent for me to tell you about Rod Taylor, a great singer who get success in the 70's.
At the side of his anthem track "His Imperial Majesty", also puts another big tune "Ethiopian Kings". The riddim is an excellent one with a fantastic wah-wah guitar and especially with his voice, a reminiscence of Horace Andy. Roots Rastafarai, Man!


"Stuck On Repeat" est le pendant pop et féminin de Scroobius Pip. A la production Joe Goddard des Hot Chip, la voix, celle de la chanteuse des Dead Disco, Victoria Hesketh, pour une pop psychédélique du 21e siècle, terriblement entêtant. Ce morceau aurait pu être le meilleur titre de Kylie Minogue, tant pis pour elle. Peut-être que nous y gagnons !
No, Blog For Music Lovers is not dead, just a break to take care of usual business. Let's start back with a new pearl, Little Boots whom we know nothing, a mystery surrounded by a rumour, Richard X is hiding behind this nickname.
"Stuck On Repeat" is like Scroobius Pip, in more pop and female style. Produced by Joe Goddard of Hot Chip, with the voice of the singer of Dead Disco, Victoria Hesketh, it's a 21st century psychedelic pop, terribly heady. This song could have been the best trak of Kylie Minogue, too bad for her. Maybe that's better like this!

Derrière Kumi Solo se cache en fait Kumi Okamoto, connue pour faire partie du groupe The Konki Duet et surtout de l'excellent duo tokyoite et francophile, Crazy Curl (Channel Pro). Cette japonaise parisienne lance maintenant sa carrière solo, toujours sur fond d'une pop sucrée enfantine pleine de candeur typique du pays du soleil levant. L'influence Yelle au niveau des couleurs, des sonorités est perceptible sur les morceaux de Kumi Solo.
Le clip de "Danse Music" est colorée comme la musique. La mélodie est simpliste mais accrocheuse. En l'écoutant dans mon ipod, j'avais l'impression de marcher non plus à Paris mais dans le monde de Mario ou Zelda, l'impression de vivre un moment d'une légèreté inhabituelle. Une sorte de bouffée d'oxygène.
Behind Kumi Solo lurks in fact Kumi Okamoto, known for being part of The Konki Duet and especially the excellent tokyo-french duo, Crazy Curl (Channel Pro). The Japanese Parisian woman launchs now his solo career, always in the way of a sweet child pop full of candour typical of the Land of the Rising Sun. The influence of Yelle for the colors and sounds can be felt on Kumi Solo tracks.
The music video for "Dance Music", one of her tracks, is colored like her music. The melody is simple but catchy. Listening it in my ipod, I feel walking rather in the world of Mario and Zelda than in Paris : an impression of a moment of unusual levity. A sort of a breath of fresh air.


Présentation rapide de Fred Falke, un producteur français de house made in France. Il est l'accolyte d'Alan Braxe avec qui il avait enregistré "Intro", un de mes morceaux préférés de l'époque French Touch premier épisode. Depuis 10 ans, Fred Falke a surtout fait des remixes dont les plus marquants "Yeah Yeah" de Bodyrox, "Colours" de Hot Chip. Pas grand chose par contre en terme de productions nouvelles jusqu'à ce nouveau mini album "Music For My Friends" qui nous permet de reprendre goût à cette une house efficace, légère à tendance pop, sa marque de fabrique.
Quatre titres, quatre styles différents, une cohérence totale. Entre "Last Wave", morceau disco industrialisé , "Sanctuary" qui rappelle les productions de Kavinsky et cette surenchère de synthés, "808pm @ The Beach", un titre lounge uptempo proche des productions de son ami Alan Braxe. Quant à "Love Theme", ce titre instrumental est destiné à devenir un hit, un tout-terrain des dancefloors.
Quick presentation Fred Falke, a french producer of house made in France. He is familiar of Alan Braxe with whom he had recorded "Intro", one of my favourite tunes of the era French Touch first period. For 10 years, Fred Falke has mainly done remixes whose most salient "Yeah Yeah" of Bodyrox and "Colours" of Hot Chip. But nothing special of new productions until thiw new mini album "Music For My Friends" that allows us to resume a taste for this house, efficient and slight with a tendency to pop music, his trademark.
Four tunes, four different styles but full of coherence. Between "Last Wave", industrialized disco song, "Sanctuary" which reminds the Kavinsky's productions full of keyboards, "808pm @ The Beach", a lounge uptempo in the spirit of productions of his friend Alan Braxe. As for "Love Theme", an instrumental track which is destined to become a hit, a dancefloors four wheels!


Est-il encore nécessaire de présenter Felix Da Housecat ? Je ne pense pas étant donné son statut de DJ star international. J'avoue ne pas être un grand fan de ses productions mais il assure en mix, c'est un fait !
Son nouveau morceau tout simplement intitulé "Radio" devrait se faire une place dans les playlists des DJ putassiers que je ne nommerai même pas. En revanche, les remixes valent le détour : la version de DatA, ballade new wave funky, est suivie d'une relecture déjantée de breakbeat par Junior Sanchez. Reste le remix du japonais Shinichi Osawa qui fait de la "Radio" de Felix Da Housecat, un morceau que Digitalism aurait pu écrire pour son prochain album. Fan des sorties Kitsuné, vous adorerez ce remix.
Is it still necessary to present Felix Da Housecat? I do not think so when I see his status as a worldwide DJ superstar. I confess not to be a big fan of his productions, but he ensures when he mixes, it is a fact!
His new track simply entitled "Radio" should have a place in the dlashy DJ's playlists. In contrast, remixes worth a listenning: the version of DatA is a new wave funky ballad, followed by a crazy breakbeat replay by Junior Sanchez. The last remix of the Japanese Shinichi Osawa who makes the "Radio" of Felix Da Housecat sounding as a new ttrack that Digitalism could have composed for their next album. Fan of Kitsuné opus, you will love this remix.


Attention, coups de coeur. J'aime suivre les sortie du label Futur Classic dont la qualité est une marque de fabrique. Au sein de l'écurie, un certain Jamie Lloyd dont les productions à la fois mélodiques et luxuriantes devraient lui offrir une réputation qui dépassera la blogosphère. L'électro downtempo qui frôle la deep house revient sur le devant de la scène et c'est tant mieux.
Le remix de "May I?" a tout pour devenir un classique de chillout. Le suisse Quarion qui est le remixeur, rend ce morceau encore plus aérien, plus ensorcelant, retenant la sève relaxante d'une ambiance rétro-futuriste. Décontraction assurée...
Coups de coeur. I like Future Classic Records whose house music quality is a trademark. Within the stables, Jamie Lloyd whose productions at once lush and melodic should offer him a reputation that exceeds the blogosphere. Electro downtempo verging on deep house is more and more hype and that's good news.
The remix of "May I?" has the potential to be a classic chillout tune. The Swiss Quarion who remixes it, makes this song even more air, more magical, retaining the cool sap of a retro-futuristicatmosphere. Relaxation for sure...
