Blog about my music discoveries including reviews and a track sample (No download available). If you want me to remove it, email me: toutouboubou@gmail.com
What Planet Is This ?!, c'est le nouveau projet de The Toy Commander et CanBlaster que j'avais découvert avec un remix qu'il avait fait pour Wax Taylor et dont le mix "As Heard On Radio VCH" a beaucoup tourné sur mon ipod. What Planet Is This ?! est ce qui représente le mieux cette nouvelle génération de producteurs-DJs qui ont été bercés alors adolescents par les 2 Many DJs, les Daft Punk, Chemical Brothers, Fatboy Slim ou encore Basement Jaxx. Le morceau "Rock Stage" sur lequel les parisiens de Revolte chantent, est entraînant, dans l'air du temps sans être bourrin. Vivement de nouveaux morceaux !
What Planet Is This ?!, is the new project of French guys, The Toy Commander and CanBlaster. I discovered CanBlaster with a remix he did for Wax Taylor and with his incredible mix "As Heard On Radio VCH". What Planet Is This ?! is perhaps the best symbol of this new generation of producers-Djs who listened during their teenage time, the 2 Many DJs, the Daft Punk, the Chemical Brothers, Fatboy Slim or Basement Jaxx. The track "Rock Stage", with vocals of Parisians Revolte, is a pure nowadays bomb. Can't wait for new tracks!
D Kay & Epsilon, soit David Kulenkampff et D. Drobnjakovic, sont en quelques années devenus d'excellents producteurs d'une Drum'n Bass festive. "Barcelona" est un titre de 2003 mais réédité cette année avec un featuring de Stamina. Son nom l'indiquant, ce morceau est voué aux ambiances joyeuses de plage, à une jeunesse pleine d'énergie positive et rappelle certaines productions brésiliennes comme celle de DJ Marky et son mythique "LK" sur lequel posait déjà Stamina. Viva la Drum'n Bass et clin d'oeil à la personne qui m'a laissé un commentaire hier!
D Kay & Epsilon, aka David Kulenkampff and D. Drobnjakovic, are in few years become excellent producer of Drum'n Bass. "Barcelona" is a 2003 track, reedited this year with a featuring of Stamina. As its title mentions, this track is perfect for beach happy atmosphears, dedicated to the youth full of positiv energy and reminds some Brasilian productions as DJ Marky's ones and his anthem song, "LK", on which Stamina featured too. Viva la Drum'n Bass!
Ben Manzone est New-Yorkais, DJ reconnu mais peu connu et recommandé par Mike du label Italians Do It Better. Une découverte pour moi avec son dernier mix "Do This World A Favor" qui est une bombe en forme de boule à facette, de la disco et du funk qui fait transpirer de bonheur. A télécharger d'urgence ici !
Ben Manzone lives in New York City, is a respected but underrated DJ recommended by Mike from the label Italians Do It Better. A discovery for me with his last mix "Do This World A Favor" which is a pure bomb full of disco and funk which which makes sweat of happiness. Urgently to download here!
Tracklisting:
01 - Calender - Hypertension
02 - Jo.Boyer - Isabelle and The Rain
03 - Family Tree - Family Tree
04 - Black Ivory - What Goes Around (Comes Around)
Madlib est de retour, et en grande forme pour couronner le tout. Cette fois-ci, c'est avec son projet Beat Konducta et un cinquième volume, peut-être son meilleur d'après moi. Une fois de plus, on ressent un hommage à J-Dilla dont la mort inspire encore et encore. L'album se termine avec "Anthenagin (?)", morceau très Wax Taylor, un hip-hop où la classe rencontre l'émotion, la nostalgie la beauté. Tout bonnement sublime.
Madlib is back and still well inspired. This time, it is with his project Beat Konducta and the fifth volume of the serie, perhaps his best one according to me. One more time, we feel a homage in J Dilla, his death inspires still and still. The album ends with "Anthenagin (?)", track as Wax Taylor's ones, a hip-hop where emotion, nostalgia meet beauty. Simply sublime.
C'est la grande surprise de la rentrée. Un album entier d'une de mes idoles Drum'n Bass, l'homme aux dents dorés, l'ex de Bjork, l'un des plus talentueux graffeurs, le totalement barré et surdoué, Goldie qui revient avec une bande orginale de son propre film "Sine Tempus". Composé en 2004 mais repoussé pour différentes raisons, cet album est un coup de coeur empreint de nostalgie tant les atmosphères rappellent celles du mythique "Timeless", son premier album sorti il y a plus de 10 ans. Tout est bon! Rendez-vous sur le site de Metalheadz pour écouter une preview ici.
It is the big surprise of the end of summer. A whole album of one of my Drum'n Bass idols, the man with gilded teeth, the ex boyfriend of Bjork, the completely crazy talented Goldie who comes back with an soundtrack of his movie "Sine Tempus". Recorded in 2004 but pushed back for different reasons, this album is a blow of heart imprinted so much by nostalgia, atmospheres reminds me those of his mythical "Timeless", first album released more than 10 years ago. Everything is good in! Date on the site of Metalheadz to listen to a preview here.
Déjà emballé par un premier opus accrocheur, j'étais curieux découvrir ce que le groupe anglo-suédois Cirkus allait proposer. La même équipe, toujours autant de talent et d'intelligence, présentent les meilleurs gages. Pour preuve ce premier titre qui sera sur le prochain album, "Bells", magnifique ode sur la nature humaine (son mauvais côté tout du moins !). Je vous laisse découvrir le clip, une animation en noir et blanc métaphorique tout simplement splendide.
Already loving their first LP, I was curious to discover what the English-Swediws bang, Cirkus, was going to offer for their second opus. Same team, always so much talent and intelligence, present some guarantees but could we be sure? We have the answer now with a first track, "Bells", a splendid ode on human nature (its poor side at least!). I let you discover the music video, a simply wonderful animation in black and white.
On peut être éloigné de milliers de kilomètres et avoir des liens forts. Cette connivence, on la retrouve entre l'Australie et l'Allemagne, entre le groupe australien Cut Copy, membre de l'incroyable écurie du label Modular (Yeah Yeah Yeahs, Wolfmother, New Young Pony Club entre autre) et le petit génie allemand Boys Noize. Le tube de Cut Copy "Lights & Music" maintes fois remixé, est revisité avec une inspiration électro attachante, démontrant tout le talent à remixer de Boys Noize (je pense à celui de Feist notamment). "Lights & Music (Boys Noize Remix)" est frais, léger et terriblement urbain.
You can be distant from thousand kilometres and have strong links. This connivance, you can find it between Australia and Germany, between the Australian band, Cut Copy, member of the unconvincing crew of the excellent -label, Modular (Yeah Yeah Yeahs, Wolfmother, New Young Pony Club among others) and the German genius, Boys Noize. The hit of Cut Copy "Lights & Music" remixed many times, is remixed with an engaging electro inspiration, showing all remixing talent of Boys Noize (I think of the Feist's one notably). "Lights &Music (boys Noize Remix)" is cool, light and absolutely urban.
Bombist est à mes yeux le digne successeur de J-Star. A savoir le meilleur bootlegger reggae,, c'est-à-dire, un petit riddim jamaicain bien senti sur lequel il suffit de trouver l'acapella hip-hop, r'n'b ou pop qui va bien. Ca a l'air facile comme cela mais rares sont les associations qui marchent véritablement. Le dernier inventé par Bombist est de poser la voix de Beyonce et son titre "Ring The Alarm" sur le riddim multi-utilisé "Judgement Time". Et ça fonctionne à la perfection. Un titre pour bien terminer l'été en beauté.
Bombist is according to methe worthy successor of J-Star. I mean the best producer of reggae bootlegs, put a good and old school jamaican riddim on which you add a hip-hop or R'nB or pop acapella which goes well. This seems easy but rare are the associations which really works. The last inventing by Bombist is to put down the voice of Beyonce and her track "Ring The Alarm" on the multi-used riddim "Judgement Time". And it works perfectly. Definetly the tune for this end of summer.
La vie est composée de parenthèses qui s'enchaînent les unes derrière les autres pour former un arc-en-ciel où chacune des couleurs est un type d'événements, les bonheurs et malheurs, les joies et tristesses qui emplissent nos émotions à ces moments. Voici un nouveau mix pour accompagner ces moments de détente ou de réconfort, histoire de profiter de l'instant présent ou bien de retrouver une paix intérieure.
Life is composed of interludes which followed ones behind others drawing a rainbow in which each color is a type of events, joys and tragedies, happynesses and sorrows that make our emotions in these moments. Here is a new mix to accompany these moments of relaxation or comfort, to seize the moment or to find inner peace.
Pour les passionnés de Jungle, précipitez vous sur "Most Wanted Vol.1" avec les ténors du genre. Le label mythique, Congo Natty, nous gâte cet été avec une compilation de haut niveau. Il suffit d'écouter "Junglist" de Rebel MC, remixé par un DJ Zinc en grande forme. Encore et toujours de l'énergie façon Red Bull, une basse imparable et un Peter Bouncer au micro pour s'enivrer !
For all Junglist lovers, precipitate you on "Most Wanted Vol.1" LP with all best artists. The mythical label of Jungle, Congo Natty, spoils us this summer with a great and amazing compilation. Just take time to listen to "Junglist" of Rebel MC, remixed by a well-inspired DJ Zinc. Still and always energy manner Red Bull, an unstoppable bassline and Peter Bouncer at the microphone. Everything to get exhilarating!
Merci à Mad Decent, label de Diplo, qui via son blog, nous gratifie de titres underground qui valent souvent le détour. Dernier en date, le morceau "Punk Bitch" du groupe de hip-hop électronica made in Colorado, 3OH!3, soit trois blancs becs bien déconneurs remixés par un certain DJA, alias Derek Allen, originaire de Philadelphie. Des nappes de synthé mélodiques agrémentées d'une basse déglinguée, un morceau à la Hervé au tempo ralenti. Un vrai délice !
Thanks to Mad Decent, the nice label of Diplo, which through its blog, makes us discovering some great underground found tracks. Last in date, the song "Punk Bitch" of the hip-hop electronica band made in Colorado, 3OH!3, that is three white funny MCs remixed by DJA, alias Derek Allen, from Philadelphia. Some melodic keyboards assocated with a cray bassline, a track sounding as a Herve's one but with a slowly tempo. A pure pleasure!
Quand on a collaboré avec Massive Attack, il faut s'attendre à un certain niveau de production. Et le moins que l'on puisse dire, c'est que Matti Schwartz, un anglais qui se cache des tas de pseudos différents depuis une dizaine d'années, se montre à la hauteur. Pour le titre "I Can't Wait For Love", son association avec Jonny L, un des grands de la Drum'n Bass, fonctionne à merveille, de l'électro house à la fois old et new school. L'impatience d'amour est telle que l'inspiration semble s'être magnifiée. Sorti sur le bon label Destined, "I Can't Wait For Love" ressemble déjà à un classique. Il le deviendra certainement.
When you collaborated with Massive Attack, you are expected by a certain level of production quality. And least what I can write, is the English Matti Schwartz, who has hiding from many different nicknames since a dozen years, is loyal to the reputation. On the track " I Can't Wait For Love ", his association with Jonny L, one of the big guy of Drum' n Bass, works in marvel, an electro house at the same time old and new school. The impatience of love is such as the inspiration seems to have been idealized. Released on the good label, Destined, " I Can't Wait For Love " already sounds in a classic. It will indeed become one.
Lors d'un concert de Mark Ronson, j'avais découvert ce que je pensais être une chanteuse de second rang, alors qu'elle assura un tour de force surclassant Amy Winehouse sur le titre "Valerie". Grâce à Fluxblog, j'ai le nom de cette artiste, Rox, et le moins que l'on puisse dire, c'est que Mark Ronson est un dénicheur de talents incroyable, mettant au service de ses perles vocales des productions dont je ne me lasse pas. "My Baby Left Me" sonne comme du Mark Ronson mais glorifié par le chant, le timbre et l'émotion de Rox qui est subjugante.
During a live show of Mark Ronson, I discovered of what I thought to be an insignificant chorist, while she assured an outclassing feat Amy Winehouse on track "Valerie". Thanks to Fluxblog, I have the name of this artist, Rox, and at least what it is possible to say, is that Mark Ronson is an incredible finder of talents, bringing into service of these vocal pearls his productions of which I do not get tired. "My Baby Left Me" sounds as of Mark Ronson tune but glorified by he song and emotion of Rox who is subjugating.
En écoutant le dernier Recloose, je me suis remis à écouter les productions du label Sonar Kollektiv. L'occasion de réentendre un EP sorti l'année dernière "Unforgiven" de Roland Appel, membre du duo Fauna Flash. D'ailleurs Mr Scruff et Jazzanova qui viennent de sortir un mix en guise de 7e volume de la série Southport que je vous conseille, l'ont repris. Il faut dire que "Unforgiven" est un bijou à mi-chemin entre de la house et de l'ambient, qui ensorcelle les esprits.
By listening to the last Recloose's EP, I started relistening to all productions of the label Sonar Kollektiv. The occasion to rediscover an EP released last year "Unforgiven" of Roland Appel, member of the duet Fauna Flash. Besides Mr Scruff and Jazzanova who have just made a mix for the 7th volume of Southport compilation which I recommend you, took it back. It is necessary to say that "Unforgiven" is a jewel halfway between house and ambient techno music, which bewitches your mind.
Si le hip-hop a toujours puisé dans ses inspirations ou pour ses samples dans le rock (Run DMC en premier chef), quoi de plus logique de voir le rock et même l'électro reprendre les classiques du hip-hop. A ce titre, le classique "Shimmy Shimmy Ya" vient d'être revu et corrigé par un obscur groupe danois White Pony avec une prénommée Josephine Philip au micro. A mi-chemin entre les brésiliens de CSS pour la voix et les guitares bien rock et les canadiens de Crystal Castles pour le côté électro saturée et hachée, White Pony frappe fort et marque les esprits. Reste à découvrir leurs propres productions...
If hip-hop always scooped out from its inspirations or for sampling in rock'n roll (remind Run DMC!), what more logical to see rock and even electro to take back hip-hop classics. In this track, classic one "Shimmy Shimmy Ya" is just covered by an unknown Danish group White Pony with a singer named Josephine Philip at the microphone. Midway between the Brazilians CSS for voice and definitely rock guitars and the Canadian Crystal Castles for the saturated and hacked electro side, White Pony knocks extremely and marks minds. Remain to discover their own productions...
Hier est mort un des plus grands compositeurs du XXe siècle, Isaac Hayes. Peu d'artistes peuvent se prévaloir d'avoir livré une Oeuvre aussi belle à laquelle beaucoup doivent, que ce soit Pink Floyd, le hip-hop, Portishead, l'abstract hip-hop, la soul et surtout le label Stax.... Jamais personne n'aura obtenu une telle influence sur la musique. Regretté à jamais, adoré pour toujours.
Le soleil tape et ces fins de journée donnent envie de divaguer, cassé par la chaleur, parfumé de sable et de sel. A ce tableau, rien de mieux qu'un morceau planant qui vous prend fermement mais tout en douceur. C'est par hasard que je tombe sur deux allemands d'Hambourg, Stimming et Solomun, fondateur du très bon label, Diynamic, et leur titre "Eiszauber" remixé par les vétérans de la deep house allemande, Matthias Vogt and Christian Rindermann. L'alchimie est parfaite, la répétition est hypnotique, les sons issues des machines enivrants, tel un cocktail sucré à siroter sur un sofa posé au milieu d'une plage déserte.
The sun kicks heads and these ends of day give desire to rave, tired by warmth, perfumed by sand and salt. In this picture, nothing better that a gliding tune which takes you firmly but very gently. It is incidentally I fall on German duet from Hamburg, Stimming and Solomun, founder of the very good record label, Diynamic, - Eiszauber (Motorcitysoul Remix) and their track " Eiszauber " remixed by the deep house German veterans, Matthias Vogt and Christian Rindermann. Alchemy is here, repetition is hypnotic, sounds coming from axalting machines, such a sweet cocktail to sip on a couch in the middle of an uninhabited beach.
Recloose, Matthew Chicoine, est de retour et c'est une bonne nouvelle. Alors que je continuais toujours à écouter le titre "Dust" depuis la sortie de l'album "Hiatus On Horizon", ce proche de Carl Craig se fait une place supplémentaire dans ma playlist avec le nouveal EP "Deeper Waters" sur lequel, comme sur "Dust", Joe Dukie, dont je suis un fan inconditionnel (sa voix est incroyable), chante à nouveau. En quittant Peacefrog pour Sonar Kollektiv, Recloose a gardé toute l'inspiration pour concocter une soul électronique et downtempo bien agréable en cette saison !
Recloose, Matthew Chicoine, is back and what great news. While I always continued listening their song "Dust" since the release of the LP "Hiatus On Horizon", this collaborator of Carl Craig makes an additional place in my playlist with the new EP "Deeper Waters", on which, as on "Dust", Joe Dukie, whose unconditional fan I am (his voice is unconvincing), sings again. By leaving Peacefrog for Sonar Kollektiv, Recloose kept all inspiration to make up an electronic and downtemp soul, perfect for this season!
Je n'oserai pas annoncer que tous ces producteurs qui dans un délire de remixeurs ont agrégé tout ce qui a pu marquer les années 90, parviendront à rendre ce que les journalistes appellent la Fidget House, un style qui explosera ou restera confidentiel. Il n'empêche que pour moi les travaux des Switch, Hervé, Sinden, Crookers et autres sont de véritables excitations, exaltations tant ce mélange de genres me parle. Je comprends ceux qui décriraient ou détesteraient mais pour ceux qui ont été bercés par la Jungle, la House, le Hip-Hop des années 90, et même de ces sons Dance Music, devraient trouver leur intérêt ou plus un vrai plaisir.
L'occasion pour moi de partager mon dernier podcast, un best-of des meilleurs titres de Fidget House. Les oreilles fragiles ou habituées au top 50 de MTV pourront se passer de ce mix.
I shall not dare to announce that all these producers who in a frenzy of remixers have aggregated all that could have marked the Nineties, will pass to make what journalists call Fidget House, a style which will blow up or will remain confidential. According to me, works of Switch, Hervé, Sinden, Crookers and others are true exquotations, excitations with this mixture of styles which speak to me. I understand those who will hate this music (too strange, too hard, too speed, too...) but for those who lived listening Jungle, House, Hip-Hop of the Nineties, and even sounds of Dance Music, should find an interest or maybe more a pleasure.
The opportunity for me to share my last podcast, a compilation of the best tracks of Fidget House. Fragile ears or used to listen to MTV hits will be able to go without this mix.
Les Jeux Olympiques vont bientôt démarré, l'occasion de faire un clin d'oeil à la Chine, à Pékin, à mon ami Charles et aux arts martiaux ! Rien de mieux qu'un clip qui associe tout cela, un sample de musique chinoise sur un beat hip-hop, du kung-fu, un vieux sage moustachu et un jeune disciple façon Sangoku (vous reconnaitrez Jackie Chan). Big up à Dynamite MC, rapper et producteur du titre "Return Of The Kung Fu Sample".
Olympic Games soon go started, an opportunity to make a twinkle to China, to Beijing, to my friend Charles and to martial arts! Nothing better than a music video which links all that, a sample of Chinese music on an hip-hop beat, kung fu, an old sage with white hairs and moustache, and a young adherent as Sangoku (you will recognize Jackie Chan). Big up to Dynamite MC, rapper and producer of the track, "Return Of The Kung Fu Sample".
Comme vous le savez en lisant mon blog, passer d'un genre musical à un autre n'est pas un défaut mais une nécessité, preuve d'une certaine ouverture d'esprit ou de curiosité. C'est pour cela que j'ai une affection particulière pour le duo de producteurs, Pharrell Williams et Chad Hugo, qui donnent autant dans le hip-hop et le R'nB que dans le rock, notamment avec leur projet N.E.R.D. et la sortie de leur nouvel album.
Certainement pas l'album de l'année, "Seeing Sounds" recèle tout de même de quelques pépites dont "Spaz" dont je ne parviens à me lasser. A vous de voir si l'effet est le même pour vous !
As you notice it by reading my blog, to travel through a musical style to an other is not a defect but a necessity, proof of a real opening of mind or curiosity. It is the reason why I have a particular affection for the duet of producers, Pharrell Williams and Chad Hugo, who give as much in hip-hop and R'nB as in rock, notably with their project N.E.R.D. and the release of their new album.
Indeed not the album of the year, "Seeing Sounds" really conceals some nuggets of which "Spaz" I can't be fed up. Let's see if effect is the same for you!
Telle la météo actuelle, les éclaircies quand elles sont rares sont des plaisirs intenses. Santogold qui illumine depuis le début de l'année avec un excellent album, méritait toutes les louanges auxquelles elle a eu droit. Avec un grand merci pour les producteurs de l'ombre qui l'ont mise sur orbite, les bien connus de ce blog, Switch et Diplo.
C'était sans compter aux deuxièmes vies offertes par les producteurs remixeurs (les bons surtout !) pour offrir de nouvelles perspectives aux chansons. Et parmi ceux-ci les nouveaux venus Radioclit, de l'écurie de Sinden, Counterfeet. "Get It Up" devient un morceau jouissif, tribal où Gorilla Zoe se prend pour Rakim, MC que l'on ne présente plus, Santogold et MIA donnent tout ce qu'elles ont, portées par ces boucles de chants d'incantations divines. La magie opère.
As the nowadays weather, the short sunshine moments are pure intense pleasures. Santogold who has been shining since the beginning of this year with her excellent LP, deserves all commendations she received. With a special thanks to the producers of shadow who put her on orbit, the well-known of this blog, Switch and Diplo.
But it was with forgetting in second lives offered by the remixers producers (all good ones!) to all tracks with new dimensions. And among them these newcomers Radioclit, of the Sinden's crew, Counterfeet."Get It Up" becomes a really great and tribal tune on which Gorilla Zoe becomes Rakim, famous MC I do not need to introduce anymore, Santogold and MIA give all they have, carried by these singing curls of divine conjurations. Magic operates.
Il est des albums dont on sait à l'avance que leur qualité ne sera reconnue que plus tard. Alors que la Fidget House, nouveau nom inventé par le journalisme à ce genre musical qui n'en est pas un véritablement, pointe le bout de son nez dans les médias (mais depuis longtemps sur Blog For Music Lovers), une pièce maîtresse vient de sortir sous le nom de code "Machines Don't Care". C'est un projet qui rassemble les défricheurs évangélisateurs du genre et tous sont réunis : Herve, Sinden, Trevor Loveys, Fake Blood, Toddla T, Serocee, Drop The Lime, Detboi, Affie Yusef.
Cette accumulation de talents paraît irréel, de quoi fantasmer si tous les meilleurs producteurs de soul dans les années 60 ou de funk et disco dans les années 70, s'étaient réunis pour créer les titres à une quintessence mélangée de perfection. Attention à ne pas se tromper, oreilles fragiles et habitués à la musique facile d'accès, mieux vaut passer votre chemin. Au programme, deux titres de l'album, un minimix de Machines Don't Care et à venir un mix fait par votre humble rédacteur que vous pourrez télécharger.
We know that some albums will have the recognation only in few years. Even if Fidget House, new name created by journalism for this new musical style which is not really a style, starts only to be mentionned in all hype media (except on Blog For Music Lovers for along time), a master piecehas just been released under the code nam "Machines Don't Care". It's a project which is composed by the musical land-clearers, all main producers evangelizing Fidget House : Herve, Sinden, Trevor Loveys, Fake Blood, Toddla T, Serocee, Drop The Lime, Detboi, Affie Yusef.
This accumulation of talents seems unreal, like a fantasm when you dream of an album where all best producers of soul in the sixties or funk and disco music in the seventies, recorded tracks blended by perfection. Please make attention, fragile ears and people used to commercial or "easy to get to" music , cross your way. Believe me ! The others can listen to 2 tracks, a minimix of Machines Don't Care and a new mix made by me you will be able to download very soon.
Une petite perle pour entamer ce week-end ensoleillé avec nos compères Unusual & Electric. Oscillant entre nu-jazz, broken et break beat, Unusual & Electric vient de sortir un nouvel EP "Pulsating Ting" qui vaut le détour. Notamment le "Venturi Reprise", ou le morceau d'abstract hip-hop intersidéral accéléré. C'est une ôde aux voyages direction le paradis. Chaudement recommandé !
A nice track for starting this sunny week-end with the band Unusual & Electric. Producing nu-jazz, broken and break beat tunes, Unusual & Electric have just released a new great EP "Pulsating Ting" . Especially "Venturi Reprise", an exceptionnal uptempo spacial abstract hip-hop. It's an invitation for a travel to paradise. Highly recommanded !
Nouvelle saison, l'été, nouvelle série de podcast, "Musically Yours", nouvelles trouvailles musicales, des coups de coeur, des inédits, des imparables. La bande-son de cet été 2008 (tout du moins le mien !).
New season, Summer, New podcast serie, "Musically Yours", new found tracks, some favourite new songs, some unpublished, some unstoppable. The soundtrack of this summer (at least mine!).
Playlist : 01 - Summertime 02 - Minimatic - Take On Me (With A Martini) 03 - Kokolo - The Magnificent Seven 04 - Kraak & Smaak - Squeeze Me 05 - Jamie Lidell - Figured Me Out 06 - See-I - The King 07 - Santogold - Shove It (Switch Remix) 08 - Architecture In Helsinki - Debbie (U-Tern Remix Instrumental) 09 - Michi Lange - Brothers And Sisters (Rewind Mix) 10 - Patrick Coutin - J'Aime Regarder Les Filles (Remix) 11 - Hercules & Love Affair - Blind (Frankie Knuckles Remix) 12 - Only Paradise - You Got The Way 13 - Estelle - American Boy (Kill The Noise Remix) 14 - Wiley - Wearing My Rolex 15 - Frankie Gada Vs Poweredmilk - I Found Your Love (Vocal Mix) 15 - DJ Pippi Vs Stefano Mango - Walking In The Rain 16 - Rhythm Plate - Inside Me 17 - Tribe - Livin' A New Day (C2 Remix) 18 - Jamie Lloyd - May I (Quarion Remix) 19 - Booka Shade - Solo City 20 - Kraak & Smaak - Man Of The Constant Sorrow 21 - Niko - You Are My Favourite Music (Original Mix)
D' Secret SVC est un duo américain de hip-hop baltimorien dont le morceau "Tight Jeans" est assaisonné à la sauce électro allemande style Moonbootica. Un seul mot d'ordre "replay" !
D' Secret SVC is an american duet of Baltimore hip-hop and their track "Tight Jeans" is made with German electro sauce (Moonbootica style). Just one thing to say "replay" !
Quand vous réunissez la révélation 2007, Calvin Harris, et l'homme de ce début d'année 2008, Dizzee Rascal, vous obtenez une perle de hip-hop, non d'electro-pop ou non de R'nB électronique. Je ne sais pas en fait sauf que leur invitation à danser est difficile à décliner.
When you combine the 2007 revelation, Calvin Harris, and the Man of this beginning of 2008, Dizzee Rascal, you obtain a pearl of hip-hop, no, electro-pop or maybe electronic RnB. I do not know in fact except that their invitation to dance is difficult to decline.
Il m'était impossible de faire vivre ce blog ces derniers mois malgré la farouche volonté de partager avec vous toutes les pépites dénichées. Pour contrer ce manque de temps, je réduirai la taille des chroniques pour assurer une fréquence plus acceptable.
On commence avec une vidéo de BPA et leur morceau très sixties "Toe Jam" avec les featurings remarqués de David Byrne & Dizzee Rascal. Un clip coquin et joyeux, soft et drôle.
It was impossible for me to write during the last few months even if I wanted toshare with you my musical found nuggets. To be sure to write more often, I gonna reduce the size of reviews.
Let's start with the music video of BPA and their sixties track "Toe Jam" with featurings of David Byrne and Dizzee Rascal. A mischievous and cheerful, soft and odd music video.
Kraak & Smaak sont deux hollandais que j'adore. Tout ce qui sort de leur studio me fait chavirer (de bonheur), à travers une musique entraînante et classe, teintée de jazz, de hip-hop, de funk, de breakbeat, de new wave jusqu'à de la musique expérimentale. Que ce soit leurs remixes ou leurs propres productions, je suis un adepte invétéré. Et lorsque j'ai pu récupérer leur prochain album "Plastic People", l'émotion était grande au départ et l'emballement bien présent à l'arrivée. Un album qui ne quittera pas de si tôt mon ipod.
"Squeeze Me" est le premier single sur lequel chante Ben Westbeech, ma révélation 2007. Un morceau renversant et efficace, entêtant et joussif. Et rajouter un clip qui vaut le détour, le printemps est bien lancé.Kraak & Smaak are two Dutch I love. Anything that comes out of their studio capsize me (happiness), a wonderful music, tinged with jazz, hip-hop, funk, breakbeat, new wave until experimental music. Whether their remixes or their own productions, I am an inveterate fan. And when I was able to retrieve their next album "Plastic People", emotions ran high at the beginning and excitment was here at the finish line. An album that won't leave anytime soon my ipod."Squeeze Me" is the first single on which sings Ben Westbeech, my 2007 revelation. A track which is flipping and efficient, heady and really pleasant. Add a great music video and spring is well launched.
Les rééditions dans le reggae sont monnaie courante et permettent de (re)découvrir des morceaux voire des artistes ou producteurs jamaicains. L'occasion est donc trop belle pour moi de vous parler de Rod Taylor, chanteur qui connut son heure de gloire dans les années 70.
Au côté du tubesque "His Imperial Majesty", se place également un autre grand morceau "Ethiopian Kings". Le riddim est nickel avec une guitare wah-wah des plus fantastiques et surtout sa voix qui rappelle celle de Horace Andy. Roots Rastafarai, Man !
Reissues in reggae are commonplace and allow us (re)discover tunes or jamaicans artists or producers. The opportunity is excellent for me to tell you about Rod Taylor, a great singer who get success in the 70's.
At the side of his anthem track "His Imperial Majesty", also puts another big tune "Ethiopian Kings". The riddim is an excellent one with a fantastic wah-wah guitar and especially with his voice, a reminiscence of Horace Andy. Roots Rastafarai, Man!
Non, Blog For Music Lovers n'est pas mort, juste une pause pour m'occuper des affaires courantes (quoi que pas si courantes que cela !). Reprenons les affaires courantes avec une petite perle, Little Boots dont on ne sait rien, un véritable mystère entouré d'une rumeur, Richard X se cacherait derrière ce pseudo.
"Stuck On Repeat" est le pendant pop et féminin de Scroobius Pip. A la production Joe Goddard des Hot Chip, la voix, celle de la chanteuse des Dead Disco, Victoria Hesketh, pour une pop psychédélique du 21e siècle, terriblement entêtant. Ce morceau aurait pu être le meilleur titre de Kylie Minogue, tant pis pour elle. Peut-être que nous y gagnons !
No, Blog For Music Lovers is not dead, just a break to take care of usual business. Let's start back with a new pearl, Little Boots whom we know nothing, a mystery surrounded by a rumour, Richard X is hiding behind this nickname.
"Stuck On Repeat" is like Scroobius Pip, in more pop and female style. Produced by Joe Goddard of Hot Chip, with the voice of the singer of Dead Disco, Victoria Hesketh, it's a 21st century psychedelic pop, terribly heady. This song could have been the best trak of Kylie Minogue, too bad for her. Maybe that's better like this!
Derrière Kumi Solo se cache en fait Kumi Okamoto, connue pour faire partie du groupe The Konki Duet et surtout de l'excellent duo tokyoite et francophile, Crazy Curl (Channel Pro). Cette japonaise parisienne lance maintenant sa carrière solo, toujours sur fond d'une pop sucrée enfantine pleine de candeur typique du pays du soleil levant. L'influence Yelle au niveau des couleurs, des sonorités est perceptible sur les morceaux de Kumi Solo.
Le clip de "Danse Music" est colorée comme la musique. La mélodie est simpliste mais accrocheuse. En l'écoutant dans mon ipod, j'avais l'impression de marcher non plus à Paris mais dans le monde de Mario ou Zelda, l'impression de vivre un moment d'une légèreté inhabituelle. Une sorte de bouffée d'oxygène.
Behind Kumi Solo lurks in fact Kumi Okamoto, known for being part of The Konki Duet and especially the excellent tokyo-french duo, Crazy Curl (Channel Pro). The Japanese Parisian woman launchs now his solo career, always in the way of a sweet child pop full of candour typical of the Land of the Rising Sun. The influence of Yelle for the colors and sounds can be felt on Kumi Solo tracks.
The music video for "Dance Music", one of her tracks, is colored like her music. The melody is simple but catchy. Listening it in my ipod, I feel walking rather in the world of Mario and Zelda than in Paris : an impression of a moment of unusual levity. A sort of a breath of fresh air.
Présentation rapide de Fred Falke, un producteur français de house made in France. Il est l'accolyte d'Alan Braxe avec qui il avait enregistré "Intro", un de mes morceaux préférés de l'époque French Touch premier épisode. Depuis 10 ans, Fred Falke a surtout fait des remixes dont les plus marquants "Yeah Yeah" de Bodyrox, "Colours" de Hot Chip. Pas grand chose par contre en terme de productions nouvelles jusqu'à ce nouveau mini album "Music For My Friends" qui nous permet de reprendre goût à cette une house efficace, légère à tendance pop, sa marque de fabrique.
Quatre titres, quatre styles différents, une cohérence totale. Entre "Last Wave", morceau disco industrialisé , "Sanctuary" qui rappelle les productions de Kavinsky et cette surenchère de synthés, "808pm @ The Beach", un titre lounge uptempo proche des productions de son ami Alan Braxe. Quant à "Love Theme", ce titre instrumental est destiné à devenir un hit, un tout-terrain des dancefloors.
Quick presentation Fred Falke, a french producer of house made in France. He is familiar of Alan Braxe with whom he had recorded "Intro", one of my favourite tunes of the era French Touch first period. For 10 years, Fred Falke has mainly done remixes whose most salient "Yeah Yeah" of Bodyrox and "Colours" of Hot Chip. But nothing special of new productions until thiw new mini album "Music For My Friends" that allows us to resume a taste for this house, efficient and slight with a tendency to pop music, his trademark.
Four tunes, four different styles but full of coherence. Between "Last Wave", industrialized disco song, "Sanctuary" which reminds the Kavinsky's productions full of keyboards, "808pm @ The Beach", a lounge uptempo in the spirit of productions of his friend Alan Braxe. As for "Love Theme", an instrumental track which is destined to become a hit, a dancefloors four wheels!
Est-il encore nécessaire de présenter Felix Da Housecat ? Je ne pense pas étant donné son statut de DJ star international. J'avoue ne pas être un grand fan de ses productions mais il assure en mix, c'est un fait !
Son nouveau morceau tout simplement intitulé "Radio" devrait se faire une place dans les playlists des DJ putassiers que je ne nommerai même pas. En revanche, les remixes valent le détour : la version de DatA, ballade new wave funky, est suivie d'une relecture déjantée de breakbeat par Junior Sanchez. Reste le remix du japonais Shinichi Osawa qui fait de la "Radio" de Felix Da Housecat, un morceau que Digitalism aurait pu écrire pour son prochain album. Fan des sorties Kitsuné, vous adorerez ce remix.
Is it still necessary to present Felix Da Housecat? I do not think so when I see his status as a worldwide DJ superstar. I confess not to be a big fan of his productions, but he ensures when he mixes, it is a fact!
His new track simply entitled "Radio" should have a place in the dlashy DJ's playlists. In contrast, remixes worth a listenning: the version of DatA is a new wave funky ballad, followed by a crazy breakbeat replay by Junior Sanchez. The last remix of the Japanese Shinichi Osawa who makes the "Radio" of Felix Da Housecat sounding as a new ttrack that Digitalism could have composed for their next album. Fan of Kitsuné opus, you will love this remix.
Attention, coups de coeur. J'aime suivre les sortie du label Futur Classic dont la qualité est une marque de fabrique. Au sein de l'écurie, un certain Jamie Lloyd dont les productions à la fois mélodiques et luxuriantes devraient lui offrir une réputation qui dépassera la blogosphère. L'électro downtempo qui frôle la deep house revient sur le devant de la scène et c'est tant mieux.
Le remix de "May I?" a tout pour devenir un classique de chillout. Le suisse Quarion qui est le remixeur, rend ce morceau encore plus aérien, plus ensorcelant, retenant la sève relaxante d'une ambiance rétro-futuriste. Décontraction assurée...
Coups de coeur. I like Future Classic Records whose house music quality is a trademark. Within the stables, Jamie Lloyd whose productions at once lush and melodic should offer him a reputation that exceeds the blogosphere. Electro downtempo verging on deep house is more and more hype and that's good news.
The remix of "May I?" has the potential to be a classic chillout tune. The Swiss Quarion who remixes it, makes this song even more air, more magical, retaining the cool sap of a retro-futuristicatmosphere. Relaxation for sure...
Lood Bit Records est un des rares labels italiens que je suis, fidèle à l'esprit d'une house funky, à savoir véhiculer un esprit festif et joyeux ainsi que faire danser, notamment les filles (à tous les coups, ça marche !). Quelques titres conseillés : "What You Mean" de DJ Santorini, "About Us" de Hernandez & DJ Tyo.
A cela se rajoute le tout nouveau maxi des amis Kidz & Palmez et leur incroyable "Loove" qui, dès la première écoute, m'a replongée 10 ans en arrière, la French Touch, le Queen et le Rex où la house règnait en maîtresses de cérémonie omniprésente. Let's dance, now !
Lood Bit Records is one of the Italian labels that I follow, loyal to the roots spirit of funky house, to convey a festive and joyous mood as well as to make dancing, particularly girls (it works every time!) . Some recommended tracks: "What You Mean" of DJ Santorini, "About Us" of Hernandez & DJ Tyo.
Let's add now the brand new EP of friends Kidz & Palmez and their incredible "Loove", which from the first listening, put me 10 years back, the French Touch, the Queen and the Rex (2 biggest clubs in Paris) where house music prevailed as an omnipresent master of ceremony. Let's dance, now!
Craze, installé à Miami, est un DJ que j'adore tant pour sa versalité que sa maîtrise des platines et du scratch. Plusieurs fois vainqueur des DMC Championships, Craze est aussi expert en drum'n bass que hip-hop en passant par l'électro et tous les mouvements musicaux qui apparaissent au fil du temps (Miami Bass, Baltimore...). Au delà d'un talent fou pour mixer, Craze dispose d'un radar pour détecter avant tout le monde ce qui fera danser. Il connaît par coeur les fantomes du passé, les grands du présent et les révélations du futur. Un tour de force.
Alors comment résister à son mix "Fabriclive 38" ? Vous retrouverez aussi du Earth Wind & Fire que Pase Rock (aka Spank Rock), Kid Sister, Chromeo, DJ Blaqstarr ou encore quelques remixes de Switch dont celui de "True Skool" de Coldcut. Craze est un pitbull qui ne vous lâche pas, ce mix s'écoute d'une traite (en mettant le mode repeat me concernant !).
Craze, based in Miami, is a DJ I love both for his turntablism master and mix master. Several times winner of DMC Championships, Craze is also expert in drum'n bass as hip-hop, electro and all musical movements that appear over time (Miami Bass, Baltimore...). In addition to a crazy talent for DJ, Craze has a radar to detect before anyone else what will make people dancing. He knows by heart the ghosts of past, the majors of present and revelations of future.
Impossible to resist to his Fabriclive 38 mix? You gonna find Earth Wind & Fire with Pase Rock (aka Spank Rock), Kid Sister, Chromeo, DJ Blaqstarr or some Switch's remixes including the one of "True Skool" by Coldcut. Craze is a pitbull who do not let you go, listen to this mix entirely (with a repeat mode because I love it!).
Je fais un peu de pub pour une webradio que je vous conseille et qui organise un concours de mix auquel je vais participer. Alors n'hésitez pas à découvrir les éventuelles pépites sonores que proposeront amateurs et professionnels et votez pour moi au passage ;-)
DJWebRadio, première radio communautaire en ligne de musique électronique lance le premier concours de DJ ouvert à tous et totalement gratuit.
Le principe est simple, chaque DJ (célèbre ou non), peut venir télécharger ses mixes en fichier MP3 et inviter ses amis à voter pour lui. Seuls les membres DJWebRadio pourront participer.
Les 2 DJ ayant récupéré le plus grand nombre de votes auront l’honneur de mixer à l’occasion de la soirée officielle de lancement de DJWebRadio à Paris ainsi que dans un grand club londonien. Ils deviendront, ainsi que les 5 gagnants suivants, DJ résidents DJWebRadio. Parmi les votants, 3 seront tirés au sort et gagneront chacun un Ipod Nano d’une capacité de 8GO.
A propos de DJWebRadio : créer en 2007, DJWebradio.com est une radio en ligne dédiée à la musique électronique qui diffuse des mixes originaux 24h sur 24. Ce site est né de l’association d’un spécialiste du Web, Stéphane Dilouya et du célèbre DJ House Benjamin Franklin.
J'avais déjà posté un article sur Herve, aka Count of Monte Cristal, et Sinden pour leur fantastique mix lors d'une session Essential Mix de la BBC. Mais je reviens sur ces producteurs qui viennent d'annoncer la sortie prochaine de leur premier album chez Domino Records dont l'année 2008 est pleine de réjouissance (pour rappel l'album de The Kills sort bientôt).
En guise d'apéritif, nous avons le droit à la vidéo du premier maxi "Beeper", un ovni sonore clairement identifié mélangeant hip-hop version Baltimore (bref du Spank Rock !), breakbeat, et électro. Il se dégage une impression de puissance maximale bien illustrée par ce clip tourné dans un club de Chicago, avec ces beats énervés, une basse vrombissante, ces beeps téléphoniques euphorisants et surtout les featurings des MCs Flosstradamus et l'américaine Kid Sister dont je suis de plus en plus fan.
I already posted an article on Herve, aka Count of Monte Cristal, and Sinden for their fantastic mix at a Essential Mix session of the BBC Radio. But I come back to these producers who have just announced their first album at Domino Records which gonna be released this year.
As an appetizer, we have the right to watch the video of their first EP, "Beeper", a clearly identified UFO mixing Baltimore hip-hop (short of Spank Rock!), breakbeat and electro music. There emerges an impression of maximum power, well illustrated by this music video shot in a Chicago club, with angry beats, bassline, the roaring euphoric phone beeps and especially the featurings of MCs Flosstradamus and american girl, Kid Sister of who I am increasingly fan.
Petit tour du côté de Prague avec une visite du label Red Salamanda qui édite les productions de Kid Ringo, alias James Baseley. Ce producteur et DJ depuis 20 ans a traversé tous les courants démarrant par le hip-hop et la soul puis l'acid house, la drum'n bass et le breakbeat. Aujourd'hui Kid Ringo sort des maxis de brokenbeat et de nu-jazz, genre dans lesquel il excelle.
Son dernier opus "Life" est un nectar auditif. Un clavier, un beat jazzy décalé et la voix suave du rastaman Ghetto Priest forment un cocktail sucré qui donne envie de se prélasser dans un bar lounge et rêver. De quoi d'après vous ?
Let's go to Prague with a visit of the label Red Salamanda which publishes productions of Kid Ringo, aka James Baseley. This producer and DJ for 20 years has crossed all currents music styles starting by hip-hop and soul, then acid house, drum'nbass and breakbeat. Today Kid Ringo releases EPs of brokenbeat and nu-jazz, style sin which he excels.
His last CD, "Life" is a listening nectar. A keyboard, a jazzy beat and the suave voice of the shifted rastaman Ghetto Priest make a sweet cocktail, an invitation to lounge and dream. About what according to you?
Clutchy Hopkins est un américain qui ressemble à un vétéran de la guerre du Vietnam, un illuminé qui se présente comme le fils d'un ingénieur de la Motown mais surtout un musicien multi-instrumentiste formidable. Peu connu, son oeuvre n'en demeure pas moins captivante. C'est d'ailleurs grâce aux MCs MF Doom et Dudley Perkins qui l'ont samplé ou collaboré que j'avais découvert ce personnage du paysage musical.
D'un âge avancé, Clutch Hopkins délivre une biographie sonore intitulée "The Life Of Clutchy Hopkins". Un album instrumental qui semble avoir été enregistré en live, un recueil de blues, rock psychédélique, de musique hippie teintée de sonorités indiennes. A l'écoute, j'étais accaparé par son jeu où ses instruments donnent l'impression de chanter. Les chansons 1 (en écoute) et 3 raviront les fans de Gainsbourg et de l'album "Melody Nelson".
Clutchy Hopkins is an American who looks like a veteran of the Vietnam War, an crazy guy presenting himself as the son of a Motown engineer, a musician but also a great multi-instrumentalist. Relatively unknown, his work is nonetheless captivating. It was thanks to the MCs MF Doom and Dudley Perkins who have sampled or collaborated with, that I discovered this figure of the musical landscape.
Old, Clutch Hopkins delivers a sound biography entitled "The Life Of Clutchy Hopkins". An instrumental album, which appears to be recorded in a live session, a collection of blues, rock, psychedelic and hippie music tinged with Indian atmosphear. During my listening, I was captivated by an aspect : his instruments play gives the impression of singing. Songs 1 and 3 would delight fans of Gainsbourg and the album "Melody Nelson."