Toddla T fait partie de ce groupe de producteurs qui marquera 2008 aux côtés de Sinden, Commix, Hannah Holland, Hervé ou encore Alex Metric, chacun dans leur genre respectif. Celui de ce garçon de 19 ans est plutôt ancré du côté du hip-hop, dub et dancehall. Ce natif de Sheffield a déjà travaillé avec quelques pointures, Roots Manuva, Steve Edwards, DJ Cash Money. Un anglais précoce, à l'image du français Surkin.

Le EP "Do You Know", sorti sur 1965 Records, aurait pu être créé par Stereotyp ou encore Diplo. C'est vous dire le niveau que Toddla T possède. Mr Versatile, Miss Bienek, Miss Bienek et Trigganom pose sur ce même riddim qui m'a replongé dans les ambiances nocturnes du défunt Dub Club à Vienne. Entre grime, breakbeat, ragga, "Do You Know" intègre toutes les composantes de la musique actuelle. Le remix de Count of Monte Cristal & Sinden appuie là où ça fait mal à coup de basses distordues, de sirènes, de rythmiques sèches et envolées. Surpuissant !

Toddla T is one of the producers who will mark 2008 alongside Sinden, Commix, Hannah Holland, Hervé or Alex Metric, each in their respective style. The one of the 19 years old boy is rather anchored on the side of hip-hop, dub and dancehall. The native of Sheffield has worked with well-knows artists such as Roots Manuva, Steve Edwards ou DJ Cash Money. An talented and early English, like the French Surkin.

The EP "Do You Know", released on 1965 Records, could have been produced by Stereotyp or Diplo. This shows the level of Toddla T. Mr Versatile, Miss Bienek, Miss Bienek and Trigganom poses on the same riddim which I plunged into the atmosphere of the dead Austrian nightclub Dub Club. Between grime, breakbeat and ragga, "Do You Know" incorporates all components of nowadays music. The remix of Count of Monte Cristal & Sinden pushs where it hurts with a distorted basslines, sirens, dry rhythmics. Overpowered!



Read Users' Comments ( 0 )

Ghislain Poirier - Bastard Bass Mix (2008)

Download here

Cela faisait quelques temps que j'attendais d'être ébloui par le fou canadien fanatique des basses et ambiances urbaines, Ghislain Poirier. Sa signature sur le label Ninja Tune coincide avec une maturité atteinte par le résident de Montréal et son album à venir "No Ground Under" que j'ai écouté en avant-première, en est la preuve.

Pour le webzine Pitchforf, Ghislain Poirier a concocté un mix de 40 minutes en guise de tour de chauffe. Ecoutez-le et vous saurez si vous aimerez ou non son album. Des basses omni-présentes, des beats détraqués pour une musique sauvage. Un méchant mélange de dancehall de blancs, de crunk, de Baltimore Club qui fait suer les dancefloors et suinter les vitres.

I was expecting for a time to be dazzled by the mad Canadian man, fanatic of bass and urban environments, Ghislain Poirier. His signature on Ninja Tune label coincides with a maturity achieved by the resident of Montreal, and his forthcoming album "No Under Ground" I listened to a preview, is proof of that.

For the webzine Pitchforf, Ghislain Poirier has concocted a mix of 40 minutes as a warm-up lap. Listen to it and you will know whether you like or not his next album. Full of Bass, destructured beats for a wild music. A wicked mix of white dancehall, crunk, Baltimore club that makes sweating dancefloors and seeping windows.

TRACKLIST

1. "No More Blood" [ft. Face-T]
2. "Road Ride Riddim"
3. "East Montreal Riddim"
4. "Propaganda Riddim"
5. "Exils" [ft. Abdelhak Rahal]
6. Dizzee Rascal: "Fix Up, Look Sharp (Ghislain Poirier Remix)"
7. "City Walking" [ft. Abdominal]
8. "Hit & Red"
9. "La Ronde"
10. "One Hand Can't Clap"
11. "Bounce-moi"
12. "Robe Riddim"
13. "Ladies & Gentleman" [ft. Ambitieux, DJ Netik]
14. DJ C / Zulu: "Darling (Ghislain Poirier Remix)"
15. "Go Ballistic" [ft. Zulu]
16. "Outkast Riddim (Ghislain Poirier Refix)"
17. "Blazin (DJ C Remix)" [ft. Face-T]
18. "Blazin" [ft. Face-T]
19. "Pampa Pimp"
20. "Mangnen l'boulé" [ft. Nik Myo]
21. "ESG Riddim (Ghislain Poirier Refix)"
22. "Diaspora"
23. Bunji Garlin & JMC Triveni: "Doi Festival (Ghislain Poirier Remix)"
24. "Jusqu'en haut" [ft. Face-T]
25. Lil Wayne: "Dopeman (Ghislain Poirier Remix)" [ft. Birdman]
26. "Pour te réchauffer" [ft. TTC, Omnikrom]
27. "Close The News"



Read Users' Comments ( 0 )

VIDEO : L'Homme Guimauve (2008)

La bonne résolution n'aura pas tenu bien longtemps. La vraie vie, celle qui entoure internet, m'a rattrapé. Enfin un peu de temps pour partager les dernières trouvailles et nouveautés.

Commençons avec cette vidéo d'un illustre inconnu aux prouesses physiques hors du commun. Cet homme est sans os, un contorsioniste incroyable. Et danser sur "Eutow" d'Autechre est suffisamment rare pour être mentionné sur le blog.

The good resolution 2008 would not be required for long. The real life that surrounds internet, caught me. Finally now I have a little time to share my latest discoveries and heartbreaks.

Let's start with this video of an unknown man with extraordinay physical prowess. This guy is boneless, a unbelievable contortionist. And to dance on "Eutow" of Autechre is rare enough to be mentioned on this blog.



Read Users' Comments ( 0 )

J Majik - Southern Comfort (2008)






Basement Records édite une série de 5 volumes intitulée "The Masters Series: Canvas", l'occasion de retrouver des classiques d'un des labels les plus importants du genre dans les années 90. Vient de sortir le second volume qui remet aux goûts du jour des productions qui, à l'époque, m'avaient emballé. Photek, Peshay entre autres vivaient une période de créativité musicale incroyable, l'âge d'or de la Drum'n Bass à coups sûr.

J Majik, le protégé de Metalheadz, avait à l'époque apporté à Basement Records une touche typique de label de Goldie, Metalheadz. Une Drum'n Bass atmosphérique grâce à des synthés en coton, jazzy avec une présence systématique de cuivres. "Southern Comfort" en est le parfait exemple et illustre un son old-school de la Drum'n Bass comme on peut le retrouver dans le hip-hop. Nostalgie quand tu nous tiens...

Basement Records is publishing a serie of 5 volumes entitled "The Masters Series: Canvas", an opportunity to listen to Drum'n Bass classics of one of the most important labels of this music style in 90's. Just being released the second volume, which gives the occasion to rediscover productions I loved so much at that time. Photek, Peshay among others lived a period of an incredible musical creativity, the golden age of Drum & Bass, for sure.

J Majik, one of the Metalheadz crew, released an opus at this time for Basement Records in the style of Metalheadz style. An atmospheric Drum & Bass through voluptuous keyborads, and jazzy with systematic brass. "Southern Comfort" is a perfect example and shows an old-school sound of Drum & Bass as it exists for hip-hop. Nostalgia when you hold us...



Read Users' Comments ( 0 )

Herve & Sinden - Essential Mix (2008)

Download here

Les sessions Essential Mix de la BBC sont considérées comme cultes. La crème des artistes tout genre confondu est passée par là : depuis 1993, Laurent Garnier, Portishead, Daft Punk, Fat Boy Slim, Massive Attack ou encore Gilles Peterson ont laissé derrière eux des mixes incroyables et incontournables (vive le P2P pour les (re)découvrir). Et l'année 2008 démarre en fanfare avec deux invités de marque londoniens, Hervé (qui se cache aussi sous le nom de Count of Monte Cristal) et Sinden.

Ce sont les producteurs de musique de club les plus talentueux actuels selon moi. Leurs EPs sortis sur Dubsided ou Countferfeet ("Cheap Thrills" d'Hervé est une tuerie), leurs remixes de Lady Sovereign, Edu K, ou encore Basement Jaxx, sont des musts absolus, les symboles de la musique actuelle des dancefloors, où les influences de la fin des années 90, les bootlegs de "dance" agrémentée de flow hip-hop, une électro-house des années 2000 au son nasillard se mélangent. Cela nous offre un Essential Mix qui restera gravée dans les mémoires d'auditeurs avec une place de choix dans les archives de la BBC.

Essential Mix Sessions at the BBC are considered cults. The cream of artists all kinds confused has happened since 1993, Laurent Garnier, Portishead, Daft Punk, Fat Boy Slim, Massive Attack and Gilles Peterson left behind incredible mix and unavoidable (P2P great for (re ) discover). And the year 2008 starts with a flourish with two guest speakers London, Hervé (who also lurks under the name of Count of Monte Cristal) and Sinden

These are music producers of the most talented club today in my opinion. Their EPs released on Dubsided or Countferfeet ( "Cheap Thrills" Hervé is a killing), their remixes of Lady Sovereign, Edu K, or Basement Jaxx, are absolute musts, the symbols of the music of dancefloors, where influences from the late 90, bootlegs of "dance" embellished flow of hip-hop, electro-house of 2000 at its nasillard mingle. This offers us an Essential Mix will remain etched in the memories of listeners with a special place in the archives of the BBC.

Tracklist :

Snoop Dogg - Sensual Seduction (Doggystyle/Geffen)
Enur - Calabria (Club Mix) (Ministry Of Sound)
Pitbull feat Lil Jon - The Anthem (TVT)
South Rakkas - Mad Again (Mad Decent)
Plastic Little - Jump Off (Virgin)
Kid Sister feat Kanye West - Pro Nails (Fools Gold)
DJ Tragic and Anastasia - Feelin Horny (CDR)
Spank Rock & Benny Blanco - B.O.O.T.A.Y (Fully Fitted)
Soulja Boy - Crank That (Interscope)
Dude And Dem - Watch My Feet (TVT)
Kid Sister - Switchboard (feat DJ Gantman) (Fools Gold)
Santogold - Creator (Lizard King)
Benga & Coki - Night (Tempa)
Rusko - Cockney Thug (Sub Soldiers)
Hench - 3K Out (H.E.N.C.H)
Burial - Archangel (Hyperdub)MJ Cole - Sincere (Talkin' Loud)
Estelle - Wait A Minute (Just A Touch) (Count & Sinden Remix) (Atlantic)
Se Sa feat Sharon Phillips - I Like It Like This (Count & Sinden Remix) (Positiva)
Ron Carrol - Nike Spinnin (Count & Sinden Remix) (Ministry Of Sound)
The Soft Tigers - Ice Cream (Waxmasters Remix) (Bang Gang 12 Inches)
Count & Sinden - Beeper (feat Kid Sister) (Domino)
Alphabeat - Fascination (Count & Sinden Remix) (EMI)
Toddla T - Inna Da Dancehall feat Serocee (Count & Sinden Remix) (1965)
No Requests - Heartbroken (CDR)
Juiceboxx & Dre Skull - Centre Stage (Vicious Pop)DJ Technics - Computer Madness (CDR)
DJ Tameil - Trans Newark Express (Mad Decent)
DJ Class - Next To You (CDR)
Fake Blood - Theme (Counterfeet)
Maximisation Trevor Loveys Remix
Action Man (aka Herve) feat Trevor Loveys - Beat Bang (Speaker Junk Records)
Machines Don't Care - Take It To The Club (Machines Don't Care)
Count Of Monte Cristal vs DJ Funk - Bounce That Ass (Cheap Thrills Records)
Tittsworth feat Kid Sister & Pace - WTF
Bondo Do Role - Gasolina (Fake Blood Remix) (Domino)
Herve - Deep House (Speaker Junk Records)Machines Don't Care - Afro Jacker (Machines Don't Care)
Brick N Lace - Switch RemixAction Man (aka Herve) - Alarm Bell (Speaker Junk Records)
Machines Don't Care - Drop The Lime And Herve Are Secret Agents (Machines Don't Care)
Voodoo Chilli - Streetplayers (Speaker Junk Records)
Voodoo Chilli feat Trevor Loveys - All I Need (Speaker Junk Records)
Fake Blood - Mars (Counterfeet Records)
Detboi - Come Rest Up (Skint)
Chrome Hoof - Tonight (Count Of Monte Cristal Ghetto Sax Remix) (SRD Records)
Count Of Monte Cristal & Sinden feat Kid Sister - Beeper (Detboi Remix) (Domino)
Dead Soul Brothers - Blessed (Dead Soul Records)



Read Users' Comments ( 0 )






Après un set où Asia Argento officiait, j'étais tombé sous le charme avec ce côté dark et entraînant à la fois. Je me doutais bien que l'actrice trash italienne allait finir par se lancer dans la musique. Finalement elle est à l'Italie ce que Miss Kittin est à la France, une leader naturelle de l'électroclash sensuel.

C'est au côté d'Antipop qu'elle se lance dans l'aventure avec le EP "Vampy". C'est un morceau splendide où le côté subversif d'Asia Argento s'adonne au psychédélisme acide et noire d'une électro ultra-sexy. Le remix de The Glass rajoute une touche groovy qui "vampirise" le titre le rendant encore plus érotique. Hummmm !

After a set Asia Argento made, I fell under her charm with her dark but energizing party side. I had no doubt that the trash Italian actress would eventually engage in music. Eventually she is to Italy what Miss Kittin is to France, a natural leader of a sensual electroclash.

That's alongside Antipop she embarked on the adventure with the EP "Vampy". It is a splendid track where the subversive style of Asia Argento enters a dark and acid psychedlism of an ultra-sexy electronic music. The remix of The Glass adds a groovy touch which "sucks the blood out" the song making it more erotic. So hot!



Read Users' Comments ( 0 )

Revolte - Weak Generation (2008)






Les deux parisiens Marvin et Jaden forment le duo Revolte. Repérés sur Myspace, accaparés et suivis de près la blogosphère française (Fluokids, KidzbyColette...), ils produisent, remixent une électro dans l'air du temps. A rapprocher des Surkin, Danger et autres membres de la Ed Banger Crew (Justice en tête).

J'avais remarqué leur nouveau titre "Weak Generation" sur l'excellente compilation "Kitsuné Boombox" qui est en fait un mix réalisé Jerry Bouthier lors d'une des soirées londoniennes Boombox, certainement la plus hype du moment où peoples, freaks et friends se cotoient. "Weak Generation" a un groove incroyable comme si Bootsy Collins avait rajeuni de 20 ans. Le nouveau "D.A.N.C.E.", peut-être si l'on retient en plus le clip réalisé par Benjamin Darras qui vaut le détour (voir plus bas).

The two Parisians Marvin and Jaden form the duo Revolte. Found on Myspace, followed and promoted by the French blogosphere (Fluokids, KidzbyColette ...), they produce and remix a nowadays electronic music. Close to Surkin, Danger and other members of the Ed Banger Crew (Justice and the others).

I noticed their new track "Weak Generation" on the excellent compilation "Kitsuné Boombox," which is in fact a mix by Jerry Bouthier, directed at a London Boombox party, certainly the most hype place where Peoples, freaks and friends reign supreme. "Weak Generation" has an incredible groove as if Bootsy Collins had rejuvenated 20 years. The new "D.A.N.C.E.", maybe by taking over the music video directed by Benjamin Darras. Take a look, see below.


Read Users' Comments ( 0 )

Birdy Nam Nam - Trans Boulogne Express (2008)






Les 4 champions du turntable avaient déjà frappé un grand coup lors de la sortie de leur premier album incroyable tant en qualité qu'en originalité. Les 4 Français ont créé une nouvelle façon de créer de la musique, toujours à base de samples (qu'ils créent ou non). Armés de 2 platines vinyls chacun (soit 8 au total), Crazy B, Dj Need, Dj Pone et Little Mike jouent tel un groupe. Le label Uncivilized World vient d'annoncer que le second album est pour bientôt. Une occasion de les voir en live, un de mes meilleurs souvenirs.

Pour preuve, un premier EP intitulé "Trans Boulogne Express" vient de sortir et dévoile une nouvelle facette du quatuor qui se révèle tout aussi maîtrisée. Le hip-hop et abstract hip-hop sont mis au placard, Birdy Nam Nam investit les champs de l'électro avec cette bombe atomique pour un dancefloor qui se prosternera devant ces 4 génies irrésistibles.

The 4 turntablist DMC champions made a big impress with their debut album, incredible both in quality and originality. The 4 French have created a new way to create music, always based loops (they make their own samples or not). Armed with 2 turntables each (total of 8), Crazy B, Dj Need, Dj Pone and Little Mike play as a band. The label Uncivilized World announces that the second album is coming soon. An opportunity to see them in live, one of my best music souvenirs.

A first EP entitled "Trans Boulogne Express" has just been released and reveals a new facet of the quartet, which is equally quality controlled. The hip-hop and abstract hip-hop are being cupboard, Birdy Nam Nam invests in the fields of electronic music with this clubbing atomic bomb for a dancefloor who will bow to these 4 irresistible geniuses.



Read Users' Comments ( 0 )

The Kills - U.R.A. Fever (2007)






The Kills sont un groupe composée de la chanteuse américaine Alison "VV" Mosshart et le guitariste anglais Jamie "Hotel" Hince. Difficile de dire à qui les rapprocher tant les références sont nombreuses : les White Stripes vu que les deux membres de The Kills sont en couple, Sonic Youth avec ce garage rock underground, Velvet Underground pour ces sonorités arty.

"U.R.A. Fever" est une mise en bouche de leur nouvel album "Midnight Boom" qui sortira prochainement sur Domino Records. Ce morceau est un savant mélange de Nin Inch Nails pour la rythmique, de Sonic Youth pour les guitares, des productions Cup Of Tea Records pour l'ambiance mi hip-hop, mi trip-hop, mi rock. A noter le magnifique clip réalisé par Sophie Muller.

The Kills are a band composed of American singer Alison "VV" Mosshart and English guitarist Jamie "Hotel" Hince. Hard to tell what are the references because they are so many: the White Stripes, as the two members of The Kills are in couple, Sonic Youth with the underground garage rock, Velvet Underground for these arty sounds.

"URA Fever" is an introduction of their next new album "Midnight Boom" which will be released soon on Domino Records. This track is a mix of Nin Inch Nails for the rhythm, of Sonic Youth for guitars, of productions of Cup Of Tea Records with this hip-hop, trip-hop & rock cocktail. Note the beautiful music video directed by Sophie Muller.



Read Users' Comments ( 0 )

Dom Um Romao - Cossinha II (Yam Who Mix) (2007)






Pour se faire plaisir et faire une bonne action, précipitez-vous sur la compilation "Sound Affects Brazil" qui réunit plusieurs nouveaux artistes brésiliens, et dont le but est d’amasser des fonds pour les millions d’enfants démunis du nord du Brésil. Un double CD pour découvrir sur un volet une scène en plein renouveau, aussi novatrice qu'intéressante, l'autre volet comporte d'excellents remixes dont celui de Yam Who, "Cossinha II" du fameux batteur brésilien de jazz Dom Um Romao.

To Get a good CD and do a good deed, let's go rushing on the compilation "Sound Affects Brazil", which brings together several new Brazilian artists and whose goal is to raise funds for millions of destitute children in northern Brazil. A double CD to discover on one part, a scene full of renewal, innovative and interesting artists, the other part is a mix of great remixes including the one of Yam Who, "Cossinha II" from the famous Brazilian jazz drummer, Dom Um Romao.



Read Users' Comments ( 0 )

WhoMadeWho - Teaser Mix (2008)






Le groupe danois WhoMadeWho est de retour, leur second album est en cours de finalisation. Du funk bowie-nien qui m'avait enchanté lors de la sortie du premier album. Histoire d'aguicher un peu, le trio propose un teaser en guise de mise en bouche. Toujours autant d'énergie accrochante et une inspiration encore bien présente. Le prochain opus n'a pas encore de nom et devrait sortir ce printemps toujours sur l'excellent label Gomma Records.

The Danish band, WhoMadeWho, is back: their second album is being finalized. New "bowie" funk which enchanted me at the listening of their first album. To get an short introduction of the next LP, the trio offers a teaser. Still a catchy energy and still a great inspiration. The next opus does not yet have a title and is scheduled for release this spring talways on the excellent label Gomma Records.



Read Users' Comments ( 0 )

VIDEO : Monk & Canatella - Straighthead (2008)

Première bonne nouvelle de l'année : Monk & Canatella, duo mythique du trip-hop bristolien est de retour. C'est inattendu et vu ce premier morceau, quel plaisir de retrouver ces ambiances de spleen so british !

First Good news: Monk & Canatella, mythical duet of Bristol trip-hop are coming-back. It's unwaited and after listening this first track, what a pleasure to rediscover this British spleen atmosphear!



Read Users' Comments ( 0 )

Happy New Year

C'est parti pour une nouvelle année que j'espère pleine de bons sons. Les annonces officielles et fantasmées ont de quoi nous emballer.

C'est aussi l'occasion pour moi de faire évoluer le blog. Plus de musique et moins de bla bla. Des posts plus courts mais plus nombreux, là voilà ma résolution pour 2008.

Let's start with 2008 full of good sound (I do hope !). The official and fantasized next releases make me impatient.

It is also an opportunity for me to change the blog. More music and less text. The posts will be shorter but more often, it is my resolution for 2008.



Read Users' Comments ( 0 )

Chromatics - In The City (2007)






En cette fin d'année 2007, ce sont les compilations qui tournent en boucle chez moi. Aux côtés de Fabriclive 36 entre autre, c'est "After Dark" qui squatte ma chaîne hi-fi. Cet opus est l'addition de toutes les perles détectées par le très récent label de Portland, Italians Do It Better. Contrairement à son nom l'indique, rien d'italien ne se trouve derrière mais le meilleur, "better", est particulièrement bien adapté. Tel un cheveu sur la soupe, cet album introuvable en France sort de nulle part et fait l'effet d'une énorme surprise, une claque synthétique où les synthétiseurs s'habillent de volupté, les mélodies douces se gorgent d'émotions comme si la réincarnation de la musique des années 80 avaient pour conséquence un embellissement et une classe que je ne lui avais jamais prêtés.

Il faut dire que les artistes signés chez Italians Do It Better sont des découvertes pleines de talent, que ce soit en composition pure comme Professor Genius, en originalité comme Indeep et son hallucinant remix de "Last Nite A DJ Saved My Life", en performance vocale avec Glass Candy qui a tout pour devenir une égérie telle Beth Gibbons ou Feist. Sans oublier Chromatics dont l'album est annoncé pour le début d'année 2008, que j'attends avec une réelle impatience.

Chaque morceau vaut le détour. Mais s'il fallait en choisir un seul, ce serait "In The City" de Chromatics. Un titre envoûtant dont la musique est d'une grâce et délicatesse rendant le spleen de la vie urbaine superbement touchant.

By the end of the year 2007, compilations are running in repeat mode at home. Alongside Fabriclive 36 among others, "After Dark" stay in my stereo. This opus is the addition of pearls detected by the recent label from Portland, Italians Do It Better. Contrary to its name suggests, nothing is Italian behind but the "better" is particularly well suited. Like a hair on a soup, this album you can't find in France is coming from nowhere and makes the effect of a huge surprise, a synthetic slap where keyboards delight dressed, sweet melodies are feeded by emotions as if reincarnation of 80's music had resulted in a beautification and a class than I never lent it.

I must precise that the artists signed on Italians Do It Better, are discoveries full of talent, both in pure composition as Professor Genius, in originality as Indeep and his dazzling remix of "Last Nite A DJ Saved My Life", in vocal performance with Glass Candy, who has the potential to become a muse as Beth Gibbons or Feist. Without forgetting Chromatics whose album is scheduled for release in the beginning of 2008, that I look forward.

Each song is worth it. But if hI had to choose only one, it would be "In The City" of Chromatics. A haunting track whose music is grace and delicacy making the melancholy of urban life superbly touching.



Read Users' Comments ( 0 )

James Murphy & Pat Mahoney - Fabriclive 36 (2007)






James Murphy & Pat Mahoney, aka "DJ Tyrant et Disco Dad", sont les têtes pensantes new-yorkaises de LCD Soundsystem et du label DFA. Inutiles de développer plus sur ces deux personnages incontournables de la musique des années 2000. Leur ecclectisme, leur talent et leur intégrité parlent d'eux mêmes, ils sont à eux deux une encyclopédie de la musique qui fait danser quelque soit le genre, une Mère Theresa qui ne souhaite que partager. Un altruisme de bon goût qui me ravit.

La série de compilations Fabriclive est une référence. Tous les acteurs de la musique qui comptent réellement pour leur approche plus ou moins avant-gardiste, ont participé que ce soient Aim, Adam Freeland, Diplo, High Contrast, Herbaliser, Nitin Sawhney ou encore Spank Rock. Avec James Murphy et Pat Mahoney, ce sont des archives formidables de funk des années 80 qui ressurgissent. Une véritable seconde jeunesse qui est une agréable surprise pour ce disco underground qui garde toute sa fraîcheur pour faire danser. Ce volume 36 est certainement l'un des meilleurs, il s'écoute en entier et plusieurs fois d'affilée sans jamais se lasser.

Les grands moments sont Lenny Williams et son "You Got Me Running", Gichy Dan et "Cowboys & Gangsters", Still Going avec "Still Going Theme" ou encore Love Committee et "Just As Long As I've Got You". Mon titre préfére : "Love Has Come Around" de Donald Byrd & 125th St NYC, cultissime.

James Murphy & Pat Mahoney, aka "Disco DJ Tyrant", are the leaders of New York LCD Soundsystem and the label, DFA Records. Useless to develop more about these two underground idols of the 2K's music. Their ecclectism, their talent and integrity speak for themselves, they are together an encyclopedia of dance music that makes dancing whatever the music style, a Mother Theresa who wants to share. A tasteful altruism which delighted me.

The series of compilations Fabriclive is a reference. All major actors in music that really count matter to their more or less avant-gardist approach, attended whether Aim, Adam Freeland, Diplo, High Contrast, Herbaliser, Nitin Sawhney or Spank Rock. With James Murphy and Pat Mahoney, formidable archives of 80's funk emerge one more time . Like a second youth which is a pleasant surprise for this underground disco which retains all its freshness to make moving body. This volume 36 is certainly one of the best, you hear it entirely several times in a row without ever getting bored.

Great moments are Lenny Williams and his "You Got Me Running", Gichy Dan and "Cowboys & Gangsters", Still Going with "Still Going Theme" or Love Committee, and "Just As Long As I've Got You." My prefered tracks : "Love Has Come Around" by Donald Byrd NYC & 125th St. Cultish.



Read Users' Comments ( 0 )

Kruder & Dorfmeister - Theme (2007)






C'est la période de noël et toutes ses surprises. En musique, suite à l'annonce officielle du tant attendu troisième album de Portishead pour avril 2008 (si, si croyez-moi !), nous voici gâter avec un autre retour improbable, la recomposition du duo autrichien Kruder & Dorfmeister.

Une exclusivité Blog For Music Lovers avec un nouveau morceau commandé par Nokia pour le lancement d'une nouvelle ligne de mobiles. Certes mercantile dans l'approche, cette nouvelle n'en demeure pas moins un événement. Enchanté autant que surpris, c'est avec appréhension que j'ai découvert ce titre. Depuis si longtemps rêvais-je de découvrir un nouveau morceau des deux autrichiens. Retrouveront-ils cette alchimie envoûtante ? Ont-ils évolué ? Au fait à quoi m'attendais-je ? Je ne sais pas vraiment.

Si ce n'est que j'ai été enthousiaste dès la première écoute de "Theme". On retrouve leur patte viennoise, un monde sonore épuré aux séquences abstraites et organiques. Une basse qui renvoie aux meilleurs morceaux de Peace Orchestra, projet de Peter Kruder, une production digne des K&D Sessions où guitare, cordes et synthétiseurs s'enchevêtrent dans une volupté qui m'avait tant subjugué. Les mêmes recettes de grand-mère qui m'ouvrent un appétit de Wiener Schnitzel gargentuesque.

It's Christmas time and its surprises. In music, following the official announcement of the long-awaited third album of Portishead in April 2008 (yes, believe me!), We are spoiling with another unwaited come-back, the reshaping of the Austrian duet Kruder & Dorfmeister. Exclusive for Blog For Music Lovers with a new track ordered by Nokia for the launch of a new mobile phones. Admittedly mercantile in the approach, this is nonetheless an event.

Excited as surprised, it is with apprehension I discovered this track. Since so long I dreamed to discover a new song of the two Austrians. Will they have this mesmerizing alchemy? Have they changed? In fact what was I looking for? I do not know really.

I have been enthusiastic from the first listening to "Theme". We find their Viennese touch, a pure sonic world with abstract sequences and organic sounds. A bass, which reminds the best tracks of Peace Orchestra, Peter Kruder's project, a worthy production as on the K & D Sessions where guitar, strings and keyboards are mating in a delight which enthralled me. The same "grandmother recipes" which give to me a huge appetite for Wiener Schnitzel!



Read Users' Comments ( 0 )

Dave Spoon - Bad Girl (At Night)






Dave Spoon fait partie des artistes electro-house dont je scrute la moindre de ses sorties. Depuis sa rencontre avec Marc Knight en 2004, cet anglais s'est construit une réputation incroyable devenant un producteur incontournable travaillant sur différents labels dont Toolroom Records, Stealth Records, Juicy ou encore Big Love. Simon Neale de son vrai nom est tombé dans la musique gamin grâce à son père qui l'incite à jouer de différents instruments dont la trompette.

Mais dès 1987 c'est la musique électronique qui l'intéresse : les TB303, Akai S950, Atari ST1040 autant que Kevin Saunderson et autres idoles house et techno. C'est surtout Liam Howlett de Prodigy qui est un héros pour Dave Spoon qui le rencontra en 1993 et fut pris sous son aile. C'est certainement pour cela que les productions de Dave Spoon ont toujours une référence aux travaux de la tête pensante de Prodigy, ces basses synthétiques, ces beats mi-breakbeat mi-techno énergisants... Ses nombreux remixes de Dizzee Rascal , de Stretch & Vern , Funkagenda, de Richard Grey pour ne citer qu'eux, sont des bijoux pour ornementer les parties, ses propres productions tels que "At Night", "Outside", "Won't Do It Again" s'avèrent systématiquement évidents, une adhésion rapide et forcée qui vous habite dès les secondes. Pour notre bonheur, espéronsque l'inspiration ne quitte pas Dave Spoon.

Le nouveau EP de Dave Spoon est une nouvelle bombe. "Bad Girl (At Night)" sur lequelle rappe et chante Lisa Maffia, montre l'énorme progression du londonien pour sortir des titres imparables dans la lignée des meilleurs titres de Prodigy et Groove Armada dont la ressemblance avec "Get Down" est flagrante.

Dave Spoon is one of the artists whose electro I scrutinize any of his releases. Since his meeting with Marc Knight in 2004, this English man has built an incredible reputation as a inescapable producer singing on different labels including Toolroom Records, Stealth Records, Juicy or Big Love. Simon Neale his real name fell into the music when he was young thanks to his father who inspired him to play various instruments including trumpet.

But from 1987 it is electronic music which interests him: TB303, Akai S950, Atari ST1040 as much as Kevin Saunderson and other house and techno idols. Especially Liam Howlett of Prodigy is a hero for Dave Spoon who met in 1993 and was taken under his wing. That is certainly why Dave Spoon's productions always have a reference to the work of the leader of Prodigy, these synthetic bass and keyboards, these half-breakbeat half-techno energizing beats... His remixes of Dizzee Rascal, Stretch & Vern, Funkagenda, Richard Gray for example, are jewelry for ornamenting parties, his own productions such as "At Night", "Outside", "Won't Do It Again" are systematically obvious, easy and forced accession you get from the first seconds. Let's hope inspiration does not leave Dave Spoon.

The new EP Dave Spoon is a bomb. "Bad Girl (At Night)" on which Lisa Maffia puts her voice, shows the huge increase of London man to record unstoppable tracks in the way of the best tunes of Prodigy or Groove Armada whose similarity with "Get Down" is obvious.



Read Users' Comments ( 0 )






Cette fin d'année 2007 est placée sous le signe de la trompette. Samin, Diplo, Christopher Just et bien d'autres sortent des tracks où cet instrument à vent est repris, décortiqué, haché pour en faire des boucles qui décapent. C'est comme si une fanfare débarquait sur le dancefloor et le retournait par sa simple puissance.

Une air de trompette country bien connu vient de faire l'objet d'un remix. Johnny Cash et son "Ring Of Fire" sont passés à la moulinette de l'anglais Night Facilities. Illustre inconnu de Norwich qui grâce à MySpace et ses remixes excellents (Simian Mobile Disco, Wax Stag, Rex The Dog ou encore Daft Punk) est parvenu à se distinguer, bien relayé par une ribambelle de blogs musicaux.

Une trompette façon "Bucky Done Gun" de Mia, un beat binaire et une basse synthétique sont les ingrédients savoureux de ce remix à télécharger ici.

The end of 2007 is marked by the trumpet. Samin, Diplo, Christopher Just and some others releases tracks where this wind instrument is used, rolled, chopped into loops that rocks. It's as if a marching band lands on the dancefloor.

One famous country air of trumpet has to be a remix. Johnny Cash and his "Ring Of Fire" should have been revisited by the English Night Facilities. Illustrated unknown from Norwich who through MySpace and his excellent remixes (Simian Mobile Disco, Wax Stag, Rex The Dog or Daft Punk) gain a reputation, although relayed by a bunch of music blogs.

A trumpet like on "Bucky Done Gun" of Mia, a binary beat and synthetic bass are the tasty ingredients of this remix available to download here.



Read Users' Comments ( 0 )

David E. Sugar - Chelsea Girls (2007)







Si les blancs ne savent pas sauter (!), ils sont tout de même capables de faire de la bonne musique, surtout lorsqu'ils sont anglais. Alors que Calvin Harris est entrain de monter (pour preuve, c'est lui qui se cache derrière le nouvel album de Kylie Minogue), que Example fait son trou aux côtés de The Streets, un nouveau venu déboule : David E. Sugar.

Cette nouvelle génération partage le même point commun : mélanger les styles pour faire de la pop. Une ligne de basse toujours funky, des synthétiseurs à volonté ainsi qu'une voix minutieusement travaillée avec des tas d'effets. Les titres sonnent et sont frais, les mélodies et refrains sont accessibles pour être retenus dès la première écoute. Commercial et accrocheur assurément, il n'en demeure pas moins que ces productions sortent du lot dans cette époque où samples et reprises représentent la majorités des sorties actuelles.

"Chelsea Girls" est un tube en puissance dans la lignée des productions de LCD Soundsystem et Chromeo avec la voix de David E. Sugar qui rappelle celle de Simon Lord des Black Ghosts (mais aussi chanteur du groupe défunt Simian). Efficace, entêtant et sucré comme son nom l'indique.

If white men can't jump (!), they are still able to make good music, especially when they are English. While Calvin Harris is getting more and more success (for example, je is behind the new album Kylie Minogue), while Example digs his hole alongside The Streets, a newcomer arrives: David E. Sugar.

This new generation shares a common point: mixing styles to release pop music. Always a funky bassline, keyboards and a voice meticulously worked with a lot of effects. The tracks sound fresh, melodies and chorus are easy to remind. Commercial and catchy certainly, the fact remains that these productions are really different in this period where samples and versions represent the majority of nowadays releases.

"Chelsea Girls" is a hit in the way of productions of LCD Soundsystem and Chromeo with the voice of David E. Sugar reminiscent of the one of Lord Simon of the band Black Ghosts (and ex-singer of the band Simian). Efficient and sweet as his name suggests.


Read Users' Comments ( 0 )

Internet est un vivier formidable d'inconnus qui ont des idées. Comme le français Mozinor dont la devise serait "Il vaut mieux utiliser son intelligence sur des conneries que sa connerie sur des choses intelligentes". Mozinor détourne les vidéos (films, émissions, clips...) y intégrant ses dialogues avec un humour potache qui fera soit sourire, soit mourir de rire. Il en existe des tas sur Internet, me direz-vous, mais Mozinor a repris à son compte le concept des bootlegs en y associant la vidéo. Un clip + les paroles du morceau en question + un instrumental différent.

Quelle découverte lorsque par hazard je vois cette vidéo de Serge Gainsbourg et son titre "Les Yéyés", issue d'une émission télé (où le défunt Jean-Pierre Cassel danse en arrière plan) mais dont la musique est modifiée. Une boucle de hip-hop qui colle à la perfection, Gainsbourg le premier MC français. Pourquoi pas ! En tout cas ça tient la route.

En bonus, je vous rajoute "Le Requiem de la Fonk", encore un détournement de Serge Gainsbourg, réussi.

Allez faire un tour sur le site de Mozinor. Ca se passe par ici

The Internet is a formidable pool of unknows perons who have nice ideas. As the french Mozinor whose motto is "It is better to use his intelligence on crap stuff that his bullshit about smart stuff", Mozinor diverts videos (movies, broadcasts, music videos...) incorporating his dialogues full of humor which will make smiling, or maybe laughting. There are heaps on Internet, you would say, but Mozinor has endorsed the concept of bootlegs by involving video. Music Video+lyrics of the song+different instrumental.

What discovered by hazard when I see this video of Serge Gainsbourg and his song "Les Yéyés", in a TV show, but whose music has been changed. A hip-hop loop that sticks to perfection, Gainsbourg : the first french MC. Why not? In any case that it rocks.

As a bonus, I add "Requiem of Fonk", a new version of Serge Gainsbourg, really nice. Go take a look at the website of Mozinor. Just here.



Read Users' Comments ( 0 )

Little Kids - The Influence (2007)






Little Kids est ma dernière trouvaille, made in England. Fondé en 2005, ce soundsystem jazz est galavanisé d'un groove incroyable auquel s'associe des MCs plus ou moins connus. Déhanchements, swing sur fond de freestyles qui renvoie à la mythique association d'Art Blakley & The Jazz Messengers et de Juice Crew et la Zulu Nation au micro.

Quand J-Star associe reggae et hip-hop dans ses bootlegs, Little Kids fait appel à des musiciens de jazz et pose des acapellas de rappeurs légendaires. Une double basse, des cuivres pour un jam, un MC pour s'assurer l'adhésion du public. Cela faisait un an que Little Kids ne sortait rien, le temps de partir en vacances, faire le tour du monde dont un stop au Brésil dont l'influence se sent sur certains nouveaux titres (le bootleg de Amerie "1 Thing").

Le nouvel EP "The Influence"est issu d'une session de jam improvisée que Saint Germain aurait pu produire. Du jazz cinématique au tempo relevé sur lequel Little Kids a rajouté les flows du groupe californien Jurassic 5. Efficace, réussi et jubilatoire.

Little Kids is my latest discovery made in England. Founded in 2005, this jazz soundsystem is galavanized by an incredible groove with some featuring of legendary MCs. Moving your body, swinging on freestyles sessions that refers to the mythical association of Art Blakely & The Jazz Messengers with Juice Crew and the Zulu Nation at the mic.

When J-Star combines reggae and hip-hop in his bootlegs, Little Kids uses jazz musicians and acapellas of famous rappers. A double bass, brass instruments for a jam, an MC to ensure public acceptance. It was a year that Little Kids do not release anything, time to go on vacation, to travel around the world including a stop in Brazil whose influence felt on some new tracks (the bootleg of Amerie "1 Thing" for example).

The new EP "The Influence" was born into a freestyle jam session that Saint Germain could produce. An uptempo cinematic jazz added with the flows of the hip-hop Californian band, Jurassic 5. Efficient, successful and jubilant.



Read Users' Comments ( 0 )

Boys Noize - & Down (2007)






Parce que le temps n'est pas extensible, je me rattrape avec une chronique express sur Boys Noize, producteur allemand, personnage atypique qui me rappelle Aphex Twin par ses positions extrèmes, son intégrité et son talent. Ses remixes (celui fait pour Feist restera dans les annales) l'ont propulsé au rang de maître, ses premiers maxis n'ont fait que confirmer tout le bien que l'ont.

Place au long format avec "Oi Oi Oi" qui compile ses maxis et de nouveaux titres. Cet album s'avère très bon mais en dessous de ce que j'imaginais ou j'espérais de sa part. Les sonorités techno et rock sont bien présentes, telles un boeing 747 qui vous tombe dessus. On en sort grogui et heureux d'en avoir pris pleins les oreilles. Un album majeur à coups sûr.

Comme par exemple "& Down" qui est une bombe auditive zigzagant entre accalmie et fuerie, entre ambiance moite et rêche. Un morceau incontournable et tellement dans l'air du temps.

Because time is not expandable, I am catching up with an express review of Boys Noize, German producer, unusual character who reminds me of Aphex Twin by his extreme positions, his integrity and talent. His remixes (one made for Feist will be in the Music Hall Of Fame) have put him on to the rank of master, his first EPs have confirmed all the good we thought about him.

Now it time for a LP, "Oi Oi Oi" which compiles his EPs and new tracks. This album is very good but less than what I imagined or hope on his part. The rock and techno sounds are present, such as a Boeing 747 which falls on you. It leaves you shocked and happy with your ears full of sensual torture. An major album for sure.

For example, "& Down" is a hearing bomb zigzaging between calm and fuerie, clammy and rough atmosphere. A nowadays track!



Read Users' Comments ( 0 )

Snoop Dogg - Sensual Seduction (2007)






Snoop Dogg, ex Snoop Doggy Dogg, n'a plus besoin de présentation. Icône hip-hop jouissant d'une reconnaissance autant grand public qu'underground, caricature du rappeur américain bling bling, Snoo Dogg a le mérite d'avoir un goût de l'humour et de la dérision que j'apprécie ainsi qu'un certain talent à sélectionner les meilleurs titres qu'il commande à tous les tracks producers de la scène américaine.

Un énième album est annoncé pour 2008 et le nouveau single est déjà disponible en téléchargement légal et illégal (à vous de choisir !). Le producteur Shawty Redd rend un hommage au funk du début des années 80, hommage à Prince, Rick James et consors. La nappe de synthé me rappelle certaines productions House de Chicago des années 80. Snoop Dogg rappe et chante (ce qu'il fait de plus en plus souvent), notamment avec une talk box, vocoder de l'époque, instrument de prédilection de Roger Troutman (cf. "California Love"). C'est un peu comme si Snoop Dogg faisait un featuring sur un morceau de Daft Punk. Et contrairement à Kanye West et son titre "Stronger", cela ne sonne pas putassier mais plein de sensualité.

Pour l'anecdote, les titre et refrain originaux "Sexual Eruption" ont été censurés et renommé par "Sensual Seduction" pour pouvoir passer sur MTV. Laissons de côté un débat qui serait stérile. Je vous mets aussi la vidéo rétro, hilarante et ridiculous comme Snoop Dogg nous a proposé par la passé (il excelle dans ce domaine).

Snoop Dogg, ex Snoop Dog, needs no longer a presentation. Hip-hop icon with a recognition both commercial and underground, true American rapper caricature, Snoo Dogg has the merit of having a taste of humor and derision I like and a talent to select the best instrumental tracks he orders at all producers from the American scene.

An umpteenth album is scheduled for 2008 and the new single is already available for download legal and illegal (you choose!). The producer Shawty Redd makes a special tribute to the funk of the early 80's, a tribute to Prince, Rick James and others. The keyboards remind me of some productions of Chicago 80's House. Snoop Dogg raps and sings (what he does more and more often), particularly with a talk box machine, kind of vocoder, preferred instrument of Roger Troutman (check "California Love"). It is a bit like Snoop Dogg features on a song of Daft Punk. And unlike Kanye West and his track "Stronger", it does not sound but full of sensuality.

For the anecdote, the title and chorus "Sexual Eruption" were censored and renamed "Sensual Seduction" in order to be on MTV. Let's leave aside a sterile debate . take a look at the retro, hilarious and ridiculous video.


Read Users' Comments ( 0 )

Yelle - A Cause Des Garçons (Tepr Remix) (2007)






Par quel bout rédiger cette chronique ? Parler du mouvement à la mode, la tecktonik, ou bien de la bretonne la plus hype du moment, Yelle, ou alors de Kitsuné qui, une fois de plus, nous gratifie d'un énième excellent maxi. Est-ce Kitsuné qui tente de se réaccapérer la tecktonik en éditant des remixes de Yelle ? Est-ce Yelle qui essaie de se racheter une crédibitilité après sa participation douteuse sur un morceau de Michael Youn ? Est-ce la tecktonik qui se répand à vitesse grand V ?

Beaucoup de questions, peu de réponses car ce qui compte, c'est que la musique soit bonne. Or elle l'est sur cette relecture très libre d'un hit des années 80 écrit par Alain Chanfort, "A Cause Des Garçons". De l'électro à la française, à savoir déstructurée et cohérente, une fraîcheur de tous les instants, une énergie naturelle qui se dégage même à travers les différents remixes qui composent ce maxi. Riot In Belgium et son côté rock-breakbeat tandis que Punks Jump Up proposent une version dance année 90 qui devrait cartonner du côté de chez les chtis.

Le fournisseur sonore de Yelle, Tepr, était certainement le plus à l'aise à remixer "A Cause Des Garçons". Les boîtes à rythmes crachent, les synthés claquent. De quoi se défouler grâce à celui qui fut membre du mythique groupe français Abstrackt Keal Agram.

How to start this review? Speaking of the fashionable movement, tecktonik or the most hype British singer, Yelle, or alternatively Kitsuné which, once again, issues one more excellent EP. Is it Kitsuné which is attempting to get into the tecktonik style editing remixes of Yelle's tune? Is Yelle who tries to redeem credibility after his stupid featuring on a track of Michael Youn? Does the tecktonik which is spreading at great speed?

Many questions, few answers, because the most important point is the music must be good. You'll findon this opus this very different version of a French 80's hit written by Alain Chanfort, "A Cause Des Garçons". In French electro style, I mean destructured and consistent, a true freshness of every moment, a natural energy that emerges even through the different remixes. Riot In Belgium and his rock-breakbeat style while Punks Jump Up offer a dance 90's version which should get success in Belgium and north of France.

The sound supplier, Yelle, Tepr, was certainly the most comfortable producer to remix "A Cause Des Garçons". The beatboxes spit, the keyboards slam. What to unwind with the man who was a member of the legendary French band Abstrackt Keal Agram!



Read Users' Comments ( 0 )

Moonbootica - Jump Around (2007)






La scène électronique allemande a le vent en poupe en cette année 2007. Après Digitalism, Boys Noize, voici le duo Moonbootica qui refait parler de lui avec "Moonlight Welfare", leur deuxième album. Les 2 résidants d'Hambourg, Tobitob et Kowesix, ont mixé aux quatres coin du monde à la suite du succès de leur premier album "Moonbootica" sorti en 2005.

Le second, également publié sur leur label Moonbootique, est dans la même veine que le premier. Résolument électro, les deux compères disposent d'un savoir-faire pour proposer des tracks efficaces pour faire bouger tout une dancefloor. A cela, ils ont rajouté une variété de styles qui est loin d'être déplaisante. Un côté pop sucrée avec "A Perfect Machine" et "Der Mond", un volet electro-hip-hop sur "Do You See", une facette nu-soul avec "Ridin A Train", une autre très électroclash sur "Joan Landor", des influences issues de Digitalism et Justice que l'on retrouve sur "Strobelight", "Like A Riot". Loin d'être incohérents, les Moonbootica frappent juste et fort. Précipitez-vous sur cet album à la distribution malheureusement trop limitée.

Et le coup de coeur pour ce qui devrait être le premier single issu de l'opus, "Jump Around", reprise du morceau de House Of Pain. Le rap a été robotisé par les quatre mains allemandes qui ont galvanisé l'énergie de ce titre avec une basse ravageuse et des montées incessantes. Alors sautez maintenant !

The German electronic scene is at the top in 2007. After Digitalism, Boys Noize, this is the duo Moonbootica who comes back with "Moonlight Welfare", their second album. The 2 residents of Hamburg, Tobitob and Kowesix, have mixed everywhere in the world after the success of their first album "Moonbootica" released in 2005.

The second, also published on the label Moonbootique is in the same vein of the first. Resolutely electro, the two producers have the know-how to offer efficient tracks that make dancing all dancefloors. Then, they added a variety of styles that is far from being unpleasant. A sweet pop side with "A Perfect Machine" and "Der Mond," a electro-hip-hop component on "Do You See", a nu-soul facet with "Ridin A Train", another very electroclash on "Joan Landor", and some influences of Digitalism and Justice found on "Strobelight" and "Like A Riot". Far from being incoherent, Moonbootica hits just and strong. Buy this album without any doubt even if the distribution unfortunately is too limited.

And my favourite which should be the first single of the album, "Jump Around", a version of House Of Pain's track. The flow was robotized by the four hands of two German produces who galvanized the energy of this tune with a powerful bass. So now please jump!



Read Users' Comments ( 0 )

Border Crossing - It Ain't Easy (2007)






Border Crossing était l'une de mes première chroniques, la découverte d'un trio de DJ-producteurs anglais dont la sortie en 2003 de leur premier album “Omnious” avait marqué mon esprit. Un album complet réussi qui appuyait un peu plus la qualité de production de la scène UK. Depuis, le trio est devenu duo réunissant Seorais et Aj qui se sont afférés à l'écriture d'un second album, source trop souvent de désillusion tant les espoirs placés dans certains artistes sont élevés.

Et cette fois-ci, le challenge est relevé. Border Crossing délivre un deuxième opus largement au niveau du premier. “Freedom of Speech” démontre l'existance d'une véritable marque de fabrique sonore du duo appuyée par une confiance en eux traduite par cette prise de "Liberté de Parole". Place à la diversité des styles : soul, hip-hop, reggae, dance-hall et ambiance arabisante. Loin d'être une fourre-tout, cet album m'a impressionné par l'excellence atteinte dans chacun des styles abordés bien entourés d'invités prestigieux, Ricky Ranking au timbre jamaicain, Jehst, Rodney P et Fat Jon avec leurs flows et surtout Alex Watson, vraie diva de la soul anglaise. Sans même avoir la lassitude d'une écoute en boucle de "Freedom Of Speech", j'ai l'appétit encore gigantesque pour découvrir leur première BO pour le film "Dolphins" avec la participation de Roots Manuva et Ricky Ranking.

J'ai longuement hésité entre "City Of Live", morceau à l'émotion poignante et sa ligne de basse monstrueuse, et "It Ain't Easy", ovni séduisant baléarique. Drummie Zeb (Aswad) chante, chuchotte sur une nappe de synthé entrecoupée d'une trompette éloignée. On s'imagine allongé dans un transat sur une plage assistant au coucher du soleil sirotant un cocktail. Sauf que nous sommes en hiver ! Tant pis....

Border Crossing was one of my first reviews, a discovery of a trio of English DJ-producers who released in 2003 their debut album "Omnious" which marked my mind. An album successfully which proved the high quality of production in the UK scene. Since then, the trio became a duet gathering Seorais and Aj who worked hard writing a second album, too often a source of disillusionment as the hopes placed in some artists are high.

And this time the challenge is raised. Border Crossing issues a second opus widely at the first. "Freedom of Speech" demonstrates the existence of a genuine sound trademark backed by a trust in them resulted in the album title "Freedom of Speech". Place of music styles diversity: soul, hip-hop, reggae, dance-hall and arabish atmosphear. Far from being a tot, this album impresses me by the attained excellence in each tackled style well surrounded by special guests, Ricky Ranking and his Jamaican style, Jehst, Rodney P and Fat Jon with their flows, and especially Alex Watson, the English soul diva. Without even having the fatigue of listening "Freedom Of Speech" in repeat mode, I still have a huge appetite to discover their next first soundtrack for the movie "Dolphins" with the participation of Roots Manuva and Ricky Ranking.

I have long hesitation between "City Of Live", a track full of emotion and its monstrous bassline, and "It Ain't Easy", attractive balearic UFO. Drummie Zeb (Aswad) sings on a keyboard melody with a distant trumpet. Let's imagine ourself lying in a deck chair on a beach seing the sunset and drinking a cocktail. Except that we are in winter! Saddely....



Read Users' Comments ( 0 )

PODCAST : Rom1 - PCMC Vol.2 (2007)

L'hiver est bien installé à Paris avec ses pluies, ses brises glaciales et ses jours raccourcis. Au milieu de ce tableau noir, un mix pour éclaircir cet horizon et laisser l'imaginaire nous projeter vers des lendemains plus ensoleillés et apaisants. Une parenthèse détente en cette période difficile.

Winter is installed in Paris with its rains, its cold winds and shortcut days. In the midst of this dark environment, a new podcast mix to clarify this horizon and let our imaginary looking towards sunniest and soothing tomorrow. A relaxation parenthesis at this difficult time.

Download PCMC Volume 2 (One track)

Download PCMC Volume 2 (Separate Tracks)

Dédicace à Lili. Merci pour ta photo !

Playlist :

01 - Grand Union - Wonderful World
02 - Rahj - Go With Love
03 - Peder - White Lilies
04 - Nicole Willis & The Soul Investigators - If This Ain't Love (Mr Scruff Remix)
05 - Justis - Jazz Music
06 - Diesler - Passion
07 - Quantic - En Focus (Pilooski Mix)
08 - Smith & Mighty - Same (Ashley Beedle's Afroart Vocal Mix)
09 - Megablast - Over
10 - 3 Indeep - Last Nite A DJ Saved My Life
11 - Moonbootica - Ridin A Train
12 - Rodney Hunter - Universe
13 - Booka Shade - Numbers
14 - Parov Stelar - Sugar (Club Mix)
15 - Ladyhawke - Paris Is Burning
16 - Candie Payne - I Wish I Could Have Loved You More
17 - Wini Brown - Johnny With The Gentle Hands

Enjoy



Read Users' Comments ( 0 )

Rodney Hunter - Universe (2007)






Rodney Hunter est loin d'être quelqu'un de connu alors qu'il le mérite. Sa longévité (plus de 20 ans), ses participations à différents projets comme le légendaire Moreaus, son label Uptight dont les productions l'ont placé en haut de l'affiche et sans oublier ses fantastiques remixes (Omar, Gravediggaz, Cornershop ou encore Shantel).

C'est en 2004 que Rodney Hunter nous livre son premier album solo "Hunter Files" que je mis parmi les albums majeurs. Ce mélange de musique black soul, lounge et funk est un régal auditif acclamé par la critique à l'époque. J'attendais son deuxième album pour confirmer tout le bien que je pensais de cet américain. C'est toujours sur le label autrichien G-Stone Recordings que Rodney Hunter sort "Hunterville". Trois années à peaufiner son son, à faire ses arrangements tel un architecte sonor tout en s'inspirant de l'héritage proposé par Herbie Hancock, Average White Band entre autre. Cet album est un véritable tour de force où les racines de Rodney Hunter sont à la fois présentes et modernisées. Un opus plein de pétites et la confirmation d'un talent ecclectique.

Je trouve que le morceau "Universe" sur lequel apparaît Jay Sebag, est représentatif du travail de Rodney Hunter où il est difficile de se repérer. Est-ce du R'nB modernisée, de la Lounge Music accellérée ? Ce titre est à la fois d'une pureté et d'une sophistication incroyable, la mélodie simple et les arrangements très élaborés. Des paradoxes, encore et encore. Mais que c'est bon !

Rodney Hunter is far from being very famous even if he deserves it. His longevity (more than 20 years), his participation in various projects like the legendary Moreaus, his label Uptight whose productions have placed at the top of the hits and without forgetting his fantastic remixes (Omar, Gravediggaz, Cornershop and Shantel ).

It was in 2004 that Rodney Hunter released his first solo album, "Hunter Files" that I put one of the best 2004 albums. This mix of black soul, funk and lounge music is a hearing treat critically acclaimed. I was expecting his second album to confirm all the good I thought of this American. It's always on the Austrian G-Stone Recordings label that Rodney Hunter produces "Hunterville". Three years perfecting his sound, his arrangements as an sonor architect while drawing on the legacy made by Herbie Hancock, Average White Band, among others. This album is great and really impressive. The roots of Rodney Hunter are both present and modernized. A opus full of gold nuggets and a confirmation of a eclectic talent.

I think the song "Universe" on which features Jay Sebag, is representative of the work of Rodney Hunter : difficult to analyse. Is this modernized R'n'B, uptempo lounge music ? This track is both a purity and an incredible sophistication, a simple melody and sophisticated arrangements. Paradoxes and over again. But that's all good!



Read Users' Comments ( 0 )